NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zachodniopomorskie kupi kolejne Impulsy i sprzeda zmodernizowane EN57

| Jakub Madrjas 30.05.2017 1,8k

Zachodniopomorskie kupi kolejne Impulsy i sprzeda zmodernizowane EN57
fot. Newag
Zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz zapowiada zakup kolejnych dziesięciu pociągów Impuls. Chce też wycofać z torów starsze pojazdy EN57 – również te zmodernizowane.
Wczoraj na Dworcu Głównym w Szczecinie odbyła się uroczystość przekazania pierwszych trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls z siedemnastu zamówionych w 2016 roku przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Relację z tego wydarzenia można znaleźć tutaj. Trwa już produkcja kolejnych Impulsów w standardowym malowaniu.

Kontrakt zawarty we wrześniu 2016 r. obejmuje dostawę 12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych pojazdów. Umowa zakłada możliwość zwiększenia zamówienia nawet o dodatkowe 13 pojazdów – dziesięciu w prawie opcji i trzech w zamówieniu uzupełniającym. Marszałek Geblewicz poinformował wczoraj media, że województwo wykorzysta opcję. – Województwo przygotowuje się do skorzystania z opcji zakupu 10 kolejnych Impulsów – potwierdza oficjalnie biuro prasowe marszałka.

Jak informuje urząd marszałkowski, za taką decyzją przemawiają bardzo korzystne ceny uzyskane w przetargu, jak również względy utrzymaniowe i eksploatacyjne. Przekazany wczoraj "Złoty" Impuls 36WEa – 031 jako pierwszy pojazd w Polsce uzyskał zezwolenie ETCS poziomu drugiego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Ten konkretny pojazd będzie promował kolej w województwie.

Jak tłumaczą urzędnicy marszałka, następstwem zwiększania floty nowych pojazdów będzie sukcesywne wycofywanie taboru wyprodukowanego jeszcze w ubiegłym wieku, którego konstrukcja uniemożliwia sprostanie najnowszym wymogom TSI. Chodzi o zespoły trakcyjne EN57 – nawet te zmodernizowane, które niedawno wprowadzono do ruchu. Samorząd może je sprzedać. – Ewentualne zbycie pojazdów będzie uzależnione m.in. od wysokości realizowanej pracy eksploatacyjnej oraz tzw. zobiegowania pojazdów – informuje biuro prasowe marszałka.

Plany Urzędu Marszałkowskiego uwzględniają także możliwość dokupienia dwóch lub trzech składów spalinowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5