Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-04-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?
Przystanki kolejowe na linii otwockiej trafią do rejestru zabytków - ogłosiła wczoraj wojewódzka konserwator Barbara Jezierska, podczas debaty poświęconej tym obiektom. W zapewnienia przedstawiciela kolei, że charakterystycznym wiatom nic nie grozi, nikt nie uwierzył – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Wczoraj w Muzeum Techniki odbyła się debata na temat przyszłości przedwojennych przystanków linii otwockiej, które mają zostać rozebrane w związku z modernizacją linii otwockiej i grodziskiej. spotkaniu udział wzięli m.in.: wojewódzka konserwator Barbara Jezierska, która chce ochronić przystanki przed zburzeniem, historyk techniki prof. Bolesław Orłowski oraz prof. Andrzej Marek Brandt z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN, syn właściciela firmy budującej przed wojną te wiaty.

- Zbudowane podczas elektryfikacji linii wokół Warszawy perony wyspowe mają rewolucyjną na tamte lata konstrukcję z elementów prefabrykowanych - przekonywał dr Zbigniew Tucholski, szef Polskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Wąskotorowych, pracownik Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej.

Przedstawiciel PKP PLK zapewniał, że wiatom nic nie grozi - Żeby rozebrać przystanek, trzeba mieć na to pozwolenie, a żadna firma kolejowa o to nie występowała. I podejrzewam, że w ciągu kilku lat nie wystąpi – uspokajał Jerzy Korzeniowski z PKP PKL, dyrektor projektu modernizacji linii. Nie wiem, dlaczego ktoś rozpętał burzę. Przecież modernizacja tej trasy to odległa perspektywa –dodał.

- Jeśli tak, to dlaczego dwa miesiące temu wpłynął do mnie wniosek o zgodę na rozbiórkę tych przystanków? - pytała wojewódzka konserwator zabytków Barbara Jezierska.

- Od tamtej pory już zmieniliśmy zdanie - próbował się tłumaczyć dyr. Jerzy Korzeniowski.

- Pan z kolei zapewnia, że burzyć nie zamierza, a ja mu nie wierzę - oświadczył Jerzy Jasiuk, dyrektor Muzeum Techniki.

Na zakończenie spotkania Barbara Jezierska ogłosiła, że właśnie wszczęła procedurę wpisywania przystanków od Olszynki Grochowskiej do Świdra indywidualnie do rejestru zabytków - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

Infrastruktura

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

PKP PLK 29 sierpnia 2025

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

Infrastruktura

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Infrastruktura

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

TVN Warszawa, 8 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Zobacz również:

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

Infrastruktura

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

PKP PLK 29 sierpnia 2025

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

Infrastruktura

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Infrastruktura

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

TVN Warszawa, 8 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij