Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
09-04-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TVN Warszawa, 8 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej
Po ogłoszeniu konieczności wyburzenia zabytkowych dworców na linii otwockiej, na Polskie Linie Kolejowe spadła fala krytyki. Protestują architekci i miłośnicy kolei. Mieszkańcy zapowiadają pikietę, a Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Techniki wraz z konserwatorem zabytków zorganizują debatę poświęconą architekturze stacji – podaje „TVN Warszawa”.

Przypomnijmy, PKP Polskie Linie Kolejowe chcą wyburzyć przystanki: Olszynka Grochowska, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Świder, a następnie wyprostować tory. Ma to umożliwić poruszanie się pociągów z prędkością 160 km/godz. Skrzydlate wiaty przystanków na linii otwockiej zostały wybudowane jeszcze w latach trzydziestych ubiegłego wieku.

Tymczasem mieszkańcy miejscowości położonych na linii otwockiej zapowiadają pikietę w obronie dworców. W sobotę, 10 kwietnia o godzinie 12:00 spotkają się na stacji w Międzylesiu. - Będziemy zbierali podpisy pod apelem do konserwator zabytków Barbary Jezierskiej o wpis wiat i peronów do rejestru zabytków. Nie przewidujemy przykuwania się to szyn, ale własny transparent z nośnym hasłem jest wskazany - zachęca organizator protestu, Romuald Solnicki.

13 kwietnia w Muzeum Techniki odbędzie się debata z udziałem wojewódzkiej konserwator, "Modernistyczne przystanki kolejowe na linii otwockiej i grodziskiej". Początek o godz. 18, plac Defilad 1 (PKiN).

Poruszone jest także środowisko architektów. W otwartym liście do prezesa PLK Jakub Wacławek, prezes oddziału warszawskiego Stowarzyszenia Architektów RP pisze:

Z wielkim niepokojem środowisko architektów, którego jestem przedstawicielem, obserwuje plany inwestycyjne kolei na linii otwockiej. Wybudowana przed wojną, zelektryfikowana, linia podmiejskiej kolei jest świadectwem znakomitego poziomu historycznych już dziś inwestycji. Umożliwiając rozwój całego wschodnio-południowego pasma Warszawy, stanowiła zarazem świadectwo świetnej architektury użyteczności publicznej. Przystanki wybudowane w jednorodnej i ze wszech miar nowoczesnej formie, skromne wielkością a wyrafinowane kształtem (autorstwa inż. Kazimierza Centnerszwera z Biura Projektów i Studiów PKP) stanowią dziś świadectwo historii polskiej architektury.

Więcej
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

Infrastruktura

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

PKP PLK 29 sierpnia 2025

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

Infrastruktura

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2010 20 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Zobacz również:

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

Infrastruktura

Nowy przystanek kolejowy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą

PKP PLK 29 sierpnia 2025

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

Infrastruktura

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2010 20 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij