Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zabrze: Łącznica 672 odzyska parametry

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zabrze: Łącznica 672 odzyska parametry
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK poszukuje projektanta i wykonawcy prac na linii 672. Większość zakresu inwestycji to roboty typowo remontowe, jednak przewidziano także zabudowę dodatkowych rozjazdów. Oferty w przetargu zostaną otwarte jutro (we wtorek, 15 listopada).

Linia 672 (posterunek odgałęźny Maciejów Północny – Zabrze Makoszowy Kopalnia) liczy niespełna 3,5 km dlugości. Jest linią zelektryfikowaną, przez większość przebiegu dwutorową. O znaczeniu tego krótkiego odcinka dla sieci transportowej świadczy fakt wpisania jej na listę odcinków tworzących kompleksową europejską sieć transportową TEN-T. Z powodu złego stanu technicznego (ostatnią wymianę nawierzchni przeprowadzono w 1986 r.) prędkość maksymalną na jednym z torów ograniczono jednak z 60 do 30 km/h.

Prace mają być przeprowadzone na większości długości linii – od km 0,000 do 2,765. Oprócz przywrócenia pierwotnej prędkości maksymalnej PKP PLK chce dostosować linię do przyjmowania składów o długości do 780 m. Nawierzchnia ma zostać kompleksowo wymieniona wraz z profilowanie ław torowiska, wzmocnieniem podtorza oraz naprawą i uzupełnieniem odwodnienia. Wymienione będą też konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na posterunku w Maciejowie mają zostać zamontowane dwa nowe rozjazdy. Dwa przepusty zostaną rozebrane i zastąpione nowymi, a wiadukt nad dawną linią wąskotorową – zlikwidowany (w jego miejscu pojawi się nasyp).

Urządzenia sterowania ruchem – w tym sygnalizatory świetlne i napędy zwotnicowe – mają być wymienione na nowe. W zakres zamówienia wchodzi też remont budynku nastawni ZMK na stacji Zabrze Makoszowy. Wykonawca będzie miał na realizację zamówienia 20 miesięcy od podpisania umowy, w tym na projektowanie może przeznaczyć maksymalnie 9.

Inaczej, niż w wielu innych postępowaniach PKP PLK, inwestor ujawnił zawczasu kosztorys. Przewidywana maksymalna wartość zamówienia wynosi 43 mln zł netto. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie właśnie cena. Aukcji elektronicznej nie przewidziano. Inwestycja ma być dofinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy – które jednak, z powodu łamania zasad praworządności przez polski rząd, wciąż nie dotarły do Polski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5