Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zabierzów Rząska: Czemu wiaty są krótsze po modernizacji przystanku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zabierzów Rząska: Czemu wiaty są krótsze po modernizacji przystanku?
By Altoshipper - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commoPrzystanek przed modernizacją i zmianą nazwy
Część pasażerów zgłasza zastrzeżenia do standardu przystanku Zabierzów Rząska (d. Kraków Business Park) po jego przebudowie. PKP PLK odpowiada, że sposób zaprojektowania obiektu wynika z przewidywanych potoków pasażerskich. Uzasadnia też, dlaczego z nazwy obiektu zniknęło nawiązanie do pobliskiego centrum biurowego.

O planach modernizacji przystanku - wówczas o nazwie Kraków Business Park - pisaliśmy jesienią 2020 r. Mimo młodego wieku obiektu (oddano go do użytku w roku 2007) zarządca infrastruktury postanowił dostosować go do współczesnych standardów, między innymi podnosząc perony (z 55 do 76 cm nad główką szyny), a także zastępując windy dla osób o ograniczonej mobilności pochylniami.

Dlaczego zmniejszono wiaty?


Nie wszyscy pasażerowie są jednak zadowoleni z efektów zakończonej już prawie modernizacji. Do naszej Redakcji dotarły sygnały od osób rozczarowanych nowymi wiatami. Obiekty są mniejsze, niż te sprzed przebudowy, a poza tym oddalone od wyjść na perony. Zdaniem niektórych użytkowników pogarsza to komfort korzystania z przystanku.
Zarządca infrastruktury kolejowej nie zgadza się z tymi ocenami. – Zgodnie z przyjętą dokumentacja projektową wyjścia na perony – w postaci schodów i nowych pochylni – zostały zadaszone. Na samych platformach, również tuż przy wejściach, pojawiły się wiaty. Ich liczba, a także charakter zadaszenia, uzależniona jest od prognozowanej liczby podróżnych korzystających z przystanku – twierdzi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Nową nazwę wybrali przedstawiciele społeczności 

Modernizacji towarzyszyła zmiana nazwy. Jak informowaliśmy, w marcu przystanek zmienił nazwę z Kraków Business Park na Zabierzów Rząska. Zniknęło więc nawiązanie do centrum biznesowego, do którego obsługi wybudowano przystanek. Z drugiej strony samo centrum jeszcze w 2018 r. zmieniło nazwę na Eximius Park.

PKP PLK informuje, że nową nazwę – spośród przygotowanych przez niego propozycji – wybrali przedstawiciele społeczności lokalnej. – Przystanek znajduje się w granicach administracyjnych gminy Zabierzów, a pierwotna nazwa już się zdezaktualizowała. Zarządca infrastruktury nie ma gwarancji, że do takich roszad nie dochodziłoby również w przyszłości – uzasadnia Hamarnik.

Przebudowę przystanku wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (spółka z grupy kapitałowej PKP PLK). Koszt wyniósł 17 674 999,81 zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Małopolskie: Przystanek w Szczepanowicach będzie przebudowany i przeniesiony

Infrastruktura

Małopolskie: Przystanek w Szczepanowicach będzie przebudowany i przeniesiony

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 lipca 2025

Wykno poza programem przystankowym. Brakuje pieniędzy

Infrastruktura

Łódź Retkinia: Rozbiórki przystanku jednak nie będzie

Infrastruktura

Łódzkie: Jest druga umowa na przystanek kolejowy Izabelów

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

inf. pras. oprac. jm 29 kwietnia 2023

Zobacz również:

Małopolskie: Przystanek w Szczepanowicach będzie przebudowany i przeniesiony

Infrastruktura

Małopolskie: Przystanek w Szczepanowicach będzie przebudowany i przeniesiony

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 lipca 2025

Wykno poza programem przystankowym. Brakuje pieniędzy

Infrastruktura

Łódź Retkinia: Rozbiórki przystanku jednak nie będzie

Infrastruktura

Łódzkie: Jest druga umowa na przystanek kolejowy Izabelów

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

inf. pras. oprac. jm 29 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij