Partnerzy serwisu:

Wybudowany w 2007 r. przystanek Kraków Business Park do modernizacji

Roman Czubiński 16.11.2020 151

Wybudowany w 2007 r. przystanek Kraków Business Park do modernizacji
By Altoshipper - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
PKP PLK rozpisały przetarg na przebudowę przystanku Kraków Business Park. Zarządca infrastruktury zamierza podwyższyć perony i dostosować je do potrzeb m. in. osób niepełnosprawnych. Zaplanowana na przyszły rok inwestycja ma kosztować 13,7 mln zł.
Głównym celem przebudowy jest dostosowanie peronów i ich wyposażenia do obecnych standardów, obowiązujących na sieci kolejowej PKP PLK. Mimo młodego wieku (przystanek oddano do użytku w roku 2007) obiekt przestał spełniać niektóre z nich. Chodzi też o wprowadzenie jednolitej wysokości peronów na całej długości modernizowanego odcinka magistrali E30 Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy. – Obecnie to jedyny peron o wysokości 550 mm, a nie 760 mm – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury.

Perony zostaną też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestor przewiduje zabudowę pochylni i wykonanie wymaganego przez przepisy oznakowania. W planach jest też przebudowa dojść.

Zadanie będzie częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”. Jego wykonywanie nie było początkowo planowane. – Sfinansowanie modernizacji przystanku możliwe jest dzięki wcześniejszym oszczędnościom w ramach tego projektu – wyjaśnia Hamarnik. Zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Trwa przetarg na wykonanie prac budowlanych. Zwycięzca zostanie wyłoniony w ramach aukcji elektronicznej. PKP PLK przeznaczyły na sfinansowanie inwestycji 13 731 276,72 złotych netto.

– Zasadnicze roboty budowlane zaplanowane są na ok. 6 miesięcy. Chcielibyśmy rozpocząć je w II kwartale 2021 roku – deklaruje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Prace będą wiązały się z utrudnieniami w ruchu pociągów na linii 133, jednak – jak zapewnia Hamarnik – inwestycja została przygotowana w taki sposób, by zminimalizować zmiany w rozkładzie jazdy. – Dzięki zastosowanym urządzeniom sygnalizacyjnym prędkość pociągów na drugim torze nie zmieni się i będzie wynosić 120 km/h – dodaje.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony