NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Za dwa lata na niemieckie tory wyjedzie ICE 4

| Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy 07.12.2015 185

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-07 12:31:40 Autor: poci
---.um.warszawa.pl
to w Niemczech będą budować perony o długości ponad 300 m?
2015-12-07 12:37:39 Autor: giro
---.151.72.124
A w Polsce za 20 lat wyjedzie Pendolino II z wychylnym pudłem. Chyba, że się mylę?
2015-12-07 12:51:46 Autor: Ave_Ja
---.242.138.101
W odpowiedzi na post giro:
"A w Polsce za 20 lat wyjedzie Pendolino II z wychylnym pudłem. Chyba, że się mylę?"
A kto ci teraz kupuje puciongi z wychylnym pudłem? Chyba tylko medialni propagandziści. Cała świat odwrócił się od tej drogie, awaryjnej i przynoszącej w zamian niewielkie efekty poza wysokimi górami technologii.

No podaj kto w ostatnich 10 latach kupił skład z wychylnym pudłem?
2015-12-07 12:53:34 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie wiem, czy malkontenci doczytali - za 2 lata!!! ma wejść do eksploatacji pojazd w zasadzie już ukończony - a na tym forum jest tyle hejtu, ze PESA jest "be" - bo ma 5razy!!!!!!!!!!!!!!!! krótszy termin [i to nie ze swojej strony] a mimo wszystko robi co może żeby się wyrobić tak na prawdę w 1,5 roku!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeśli niemcy mogą planować tak długofalowo - to co stoi na przeszkodzie, żeby takie terminu były i dla POLSKICH producentów??
2015-12-07 13:05:14 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post giro:
"A w Polsce za 20 lat wyjedzie Pendolino II z wychylnym pudłem. Chyba, że się mylę?"
W Polsce za dwa lata wyjdzie kolejna modernizacja poczciwego 40-letniego kibelka EN57 i tym razem nie będzie nazwana tygrys, bo zamiast pasów będzie miała namalowane cętki i nazwiemy ją pantera... ;) :P
2015-12-07 13:21:54 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
http://www.deutschebahn.com/de/bahnwelt/start_ice4/

Szkoda że u nas żaden producent tak nie projektuje i tak nie testuje swoich pociągów. Może nie było by tylu bubli na torach
2015-12-07 13:22:41 Autor: rp1polska
---.static.ip.netia.com.pl
Sarmata:

Na Pesę jest tyle hejtu, bo to oni sami zdecydowali o produkcji nowego pociągu od podstaw, wiedząc jakim ryzykiem ten kontrakt jest obarczony. Mogli wystartować z przerobionym Elfem. Poza tym, przetarg miał charakter otwarty. Nikt Pesy do niczego nie zmuszał.
2015-12-07 13:46:36 Autor: jaja kobyły kolejarz
---.81.168.130
@Gubernator Kalifornii

Pantera? No nieee.
Raczej tygrys szablozęby, bo też już wyginął a i przemalowywać nie będzie potrzeby.
2015-12-07 14:00:40 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
W odpowiedzi na post Ave_Ja:
"A kto ci teraz kupuje puciongi z wychylnym pudłem? Chyba tylko medialni propagandziści. Cała świat odwrócił się od tej drogie, awaryjnej i przynoszącej w zamian niewielkie efekty poza wysokimi górami technologii.

No podaj kto w ostatnich 10 latach kupił skład z wychylnym pudłem?"
Koleje szwajcarskie i włoskie właśnie to co w Polsce jeździ
2015-12-07 14:03:17 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
Czy aby napewno to ma być pociąg flagowy? Przecież to miały być nowe EZTy które miały sukcesywnie eliminować tradycyjne składy wagonowe
2015-12-07 16:55:54 Autor: MR
---.dip.cf.ac.uk
Cytat: "No podaj kto w ostatnich 10 latach kupił skład z wychylnym pudłem?"

Anglicy. I bardzo dobrze im się sprawdzają. Tyle że to nie na temat...
2015-12-07 17:08:52 Autor: Markos
---.play-internet.pl
A w tym czasie woj. Pomorskie klepie stare kible robiąc im lifting.
2015-12-07 17:43:25 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Halo! A dlaczego nie ma Karnowskiego na zdjęciu...?!!
A no tak, ma zakaz - jeszcze(!) - pracy u "konkurencji" - przepraszam...

Dr Grube jest chyba świadomy, że to baaardzo długie pociągi, dwa razy więcej miejsc niż w naszych Pendolino, no, ale uchodźców do Polski trzeba jakoś przewieść... Do tego wymaga to długich peronów. A u nas Pendolino dwa razy krótsze, a i tak połowa miejsc wolnych. Zwłaszcza z Katowic do Warszawy.

Ach te Niemce...
2015-12-07 17:46:02 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@MR:

Pytanie ile jest warte jakie skrócenie czasu przejazdu? Ilu ludzi ile na tym zyska, także pieniędzy? Ile będzie mniej wypadków na M6? Czy jest tematem narodowej, rządowej debaty. Na szczeblu krajowym.
2015-12-07 20:24:57 Autor: gosciu
---.play-internet.pl
Gdzieś czytałem, że mają zastępować loki z wagonami w IC ale też EC. To prawda?
2015-12-07 20:46:28 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Tak, ale będzie też seria z vmax 230. Pytanie czy rzeczywiście zrezygnują z pociągów z v300 tzn oprócz ICE3 które jeźdzą. W Niemczech v250 rzeczywiście jest optymalna. No i nie widać następcy ICE-T. W ten sposób dojdzie do większej unifikacji taboru. Nie będzie widełek między ICE-T a ICE3 tylko kompromisowy ICE4 z v 230-250 czyli trochę powrót do założeń ICE1.
2015-12-08 08:52:25 Autor: Pasażer1985
---.static.ip.netia.com.pl
I jak widać maja chyba jedne drzwi na człon, który wydaje się dłuższy niż we FLIRT i DART PKP IC. Tam problemu nikt nie widzi, a polskie buractwo i cebulactwo skamle, że jedne drzwi to za mało. A no jak bydło nie zna zasady - wypuszczamy wysiadających, następnie sami wsiadamy, tylko pcha się jak świnia do koryta ze zlewkami, to i wymiana pasażerów trwa długo.
Tak jest przy drzwiach wejściowych do budynków, do autobusów, wszędzie. Naród jest bez kultury i obycia. Tyle w temacie.
2015-12-08 10:28:00 Autor: koza
---.78.85.153
W odpowiedzi na post Pasażer1985:
"I jak widać maja chyba jedne drzwi na człon, który wydaje się dłuższy niż we FLIRT i DART PKP IC. Tam problemu nikt nie widzi, a polskie buractwo i cebulactwo skamle, że jedne drzwi to za mało. A no jak bydło nie zna zasady - wypuszczamy wysiadających, następnie sami wsiadamy, tylko pcha się jak świnia do koryta ze zlewkami, to i wymiana pasażerów trwa długo.
Tak jest przy drzwiach wejściowych do budynków, do autobusów, wszędzie. Naród jest bez kultury i obycia. Tyle w temacie."
Dożo słów, "buractwo", "bydło", "świnia" itp. Drogi pasażerze, kultury to Ty powinieneś się nauczyć. Ale najpierw użyj Googli aby sprawdzić ile to drzwi przypada na człon i napisz nam co zobaczyłeś i jak uzasadnisz to "narodowi bez kultury i obycia".
2015-12-08 10:39:35 Autor: stan .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sylwetą przypomina ICE 1 ,2 - ale wlasnie tylko 250 v ale i tak na trasie Berlin- Monachium zostawi daleko w polu samochod jak uruchomia nowa linie - a tak nawiasowo piekna linia - szok tyle tuneli wybudowac - ale to widac jak dbaja o srodowisko.
2015-12-08 22:06:05 Autor: Kleks
---.icpnet.pl
@gubernator Kalifornii
Święta racja, modernizacja kibli które powinny odejść juz dawno do lamusa , to tylko w Polsce! Po drugie kupić pendolino które wogole nie wykorzysta parametrów a wychylne pudło to PRowski chwyt dla mądrych inaczej, intercity musi posiadać pociągi czy darty czy impulsy i wozic pasażerów z prędkością ok 200 km/h inaczej to podróż jest nie komfortowa ani szybsza niż autem!
2015-12-09 10:50:40 Autor: green
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post red:
"http://www.deutschebahn.com/de/bahnwelt/start_ice4/

Szkoda że u nas żaden producent tak nie projektuje i tak nie testuje swoich pociągów. Może nie było by tylu bubli na torach"
Ty chyba żartujesz.
Na całe szczęście żaden producent w PL, ani nie projektuje, ani nie robi takiego szkaradziejstwa.
Technicznie OK, ale wygląd jest jeszcze gorszy niż Elfa czy "Cactusa".

Co do bubli, to "śliczne bo zagraniczne", a tak naprawdę każdy pojazd mechaniczny się psuje od Dreamlinera poprzez ICE, Pendolino, na "cudownym" wieśwagenie skończywszy.
A technologicznie jesteśmy naprawdę swietni i mamy masę wykształconych i zdolnych ludzi, ale lepiej inwestować w obcy przemysł, a nasze fabryki z wieloletnimi i wielopokoleniowymi tradycjami się zamyka, a technologie zamyka szczelnie do szuflady.
I to nie jest kwestia szeroko pojętego przemysłu kolejowego, ale to także stocznie i motoryzacja...
2015-12-09 11:11:51 Autor: kleks w zeszycie
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Kleks:
"@gubernator Kalifornii
Święta racja, modernizacja kibli które powinny odejść juz dawno do lamusa , to tylko w Polsce! Po drugie kupić pendolino które wogole nie wykorzysta parametrów a wychylne pudło to PRowski chwyt dla mądrych inaczej, intercity musi posiadać pociągi czy darty czy impulsy i wozic pasażerów z prędkością ok 200 km/h inaczej to podróż jest nie komfortowa ani szybsza niż autem!"
A ja za przeproszeniem stwierdzam, że bzdury waść wypisujecie.
W Szwajcarii od lat dokonuje się modernizacji taboru, Rumunia tak samo, Francja tak samo, nawet Niemcy, Czesi etc.

Komfort podrózy "autem"...
To zależy co kto lubi, wystarczy 120km/h, byle było utrzymane i były połączenia oraz skomunikowania, to raz.
Bilety, rozkłady jazdy jak dla jednego przewoźnika, a najlepiej jeden ogólnokrajowy przewoźnik, tak PKP, a co za tym idzie bezproblemowo to co pisałem powyżej,
czyli skomunikowania i zorganizowanie połączeń nawet do najmniejszej pipidówy takl jak było kiedyś.
Bo co mi daje jazda 200, czy 250 km/h w 1,5 godziny do Warszawy, jak dalej z Warszawy do koziej Wólki muszę tłuc się zakorkowaną i dziurawą drogą, rozklekotanym busem 2 godziny, gdzie odległość wynosi 1/10 tego co przejechałem do Warszawy z V=200 km/h.

Dalej, jazda samochodem pozwala mi na komfortową podróż door to door, bez noszenia bagaży etc.
Ale...
Komfort się kończy na fotoradarach, odcinkowych pomiarach predkości, bramkach na autostradzie gdzie traci się nawet 20 minut (tyle trzeba żeby przejechać odcinek pewnej autostrady pomiędzy bramkami), korki, światła, i stres związany z kulturą i znajomością przepisów przez innych uczestników ruchu, włącznie z rowerzystami i pieszymi.
Ten komfort to też patrzenie n znaki i stosowanie się do przepisów, to brak możliwości rozprostowania nóg podczas jazdy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5