Prezes DB Rüdiger Grube oraz niemiecki federalny minister transportu Alexander Dobrindt dokonali w miniony piątek chrztu nowej floty pociągów ICE 4 (seria produkcyjna BR 412). To nowy flagowy pojazd niemieckich kolei.
Składy ICE 4 (wcześniej projektowane jako ICx) wyjadą na tory ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2017 roku. 12-częściowe jednostki, składające się z dwóch wagonów czołowych, jednego restauracyjnego, ośmiu pasażerskich i jednego serwisowego z przedziałami dla rodzin z dziećmi, z miejscami dla podróżnych na wózkach inwalidzkich i z przedziałami służbowymi, mają długość 346 m.
Osiągną prędkość maksymalną 250 km/h. Będzie w nich 830 miejsc siedzących: 205 w pierwszej i 625 w drugiej klasie. Zaplanowano również miejsca dla rowerów, co od lat postulowały stowarzyszenia pasażerów. Cały pociąg ważyć będzie 670 ton.
Pojazdy ICE 4 produkowane są przez Siemensa przy współpracy z Bombardierem. Pudła do nowego pociągu produkowane będą w zakładach Bombardiera we Wrocławiu. Pisaliśmy o tym tutaj.
ICE 4 ma stać się w przyszłości flagowym pociągiem dalekobieżnym DB w Niemczech i sukcesywnie zastępować będzie pociągi ICE 1 i 2 generacji.