NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z kilku tras znikają Bilety Taniomiastowe PKP Intercity. W wielu relacjach zdrożeją

| Michał Szymajda 10.01.2022 6,6k

Z kilku tras znikają Bilety Taniomiastowe PKP Intercity. W wielu relacjach zdrożeją
Fot. M. Szymajda
Znaczne zmiany w cenniku PKP Intercity odbiją się na portfelach pasażerów. Zniknie wiele popularnych relacji, na które bilety można było kupić w obniżonej cenie. Gdzie indziej bilety w ofercie „taniomiastowej” zdrożeją. Zyskają Ci, którzy mogą planować podróż z dużym wyprzedzeniem.
W piątek spółka PKP Intercity poinformowała o tym, że zamierza podnieść ceny biletów. Zniknie nie tylko popularny Bilet Weekendowy, umożliwiający podróże za 81 zł pociągami kategorii ekonomicznej, sporo zdrożeją także bilety jednorazowe. To będzie konsekwencją zarówno podwyższenia opłat w cenniku w zależności od liczby pokonywanych kilometrów, jak również wzrostu cen Biletów Taniomiastowych lub likwidacji tej oferty na niektórych odcinkach.

Z informacji, które uzyskaliśmy wynika, że Bilet Taniomiastowy przestanie obowiązywać w relacjach:

  • Kraków – Katowice (bilet jednorazowy, normalny, zdrożeje aż do 27 złotych z 15,90)
  • Warszawa – Łódź (zapłacimy 41 złotych zamiast 31)
  • Wrocław – Poznań (49 złotych zamiast 37,90)
  • Wrocław – Zielona Góra (46 złotych zamiast 39,90)
  • Trójmiasto – Olsztyn (52 złote zamiast 39,90)
  • Warszawa – Opoczno (38 złotych zamiast 29,90)
Bilet Taniomiastowy tam, gdzie zostanie, także będzie droższy

Bilety Taniomiastowe wciąż będą łączyć sporo innych miejscowości, choć cennik także pójdzie w górę po 13 stycznia. Na przykład za bilet z Warszawy do Białegostoku zapłacimy 34,50 zamiast 30 złotych, a za bilet z Kielc do Warszawy – zamiast 34,90 – 44 złote. Bilet z Olsztyna do Warszawy podrożeje z 39,90 do aż 50 złotych. Ceny biletów w innych relacjach można sprawdzić tutaj.

Nie wszystko zdrożeje

Co ciekawe – są też bilety, które stanieją, chociaż spółka PKP Intercity zdaje się tym nie chwalić. Bilety kupione na ponad trzy tygodnie przed podróżą będą nawet o kilkanaście złotych tańsze niż obecnie w Ekspresach Intercity (EIC) i w EIP, a w ofercie Promo ceny spadną z 77 do 70 złotych (oferta Super Promo w EIC i EIP pozostaje bez zmian – bilety będą nadal kosztować 49 złotych).

O kilka złotych tańsze będą bilety kupione z takim samym wyprzedzeniem w pociągach IC i TLK. O kilka złotych tańsze mają być bilety na EIC i EIP kupione powyżej dwóch tygodni przed odjazdem. W ten sposób PKP Intercity zachęca do wcześniejszego kupowania biletów.

Więcej na temat zmian w taryfie PKP Intercity piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5