NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia

| Michał Szymajda 08.11.2017 379

Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia
Dart na szlaku, jako IC WysockiFot. Marcel Raś, SM42.pl
Podczas konferencji prasowej poświęconej rozkładowi jazdy pytaliśmy PKP Intercity o doświadczenia z elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Część z nich od nowego rozkładu jazdy pojawi się w zupełnie nowych relacjach.
– Dostępność zespołów trakcyjnych ED161 Dart, wyprodukowanych przez Pesę, znacznie się poprawiła, nie mamy już wielu problemów z tymi pociągami – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Na co dzień na trasy wyjeżdża 16 tych pociągów, 4 pozostają w rezerwie.

Potwierdzają to dane, do których dotarł „RK”. Wynika z nich, że warunek niezawodności wynoszący 98% (założony przez PKP Intercity przy przetargu na 20 ezt, który wygrała Pesa) jest od połowy 2017 roku przez Darty spełniany. Podobnie jest jeśli chodzi o wskaźnik gotowości, który według umowy wynosić miał powyżej 95%. Według naszych informacji warunek ten spełniany był od czerwca do końca września przez niemal wszystkie wyprodukowane w Pesie dalekobieżne ezt.

Darty, podobnie jak Flirty, obsłużą od grudnia nowe relacje. ED161 pojadą m.in. jako nocny IC Karkonosze z Białegostoku przez Warszawę Centralną i Kalisz do Jeleniej Góry, z kolei nocny IC Pogoria z Katowic do Gdyni przez Łódź i sezonowy IC Witkacy z Gdyni do Zakopanego obsłużą Flirty wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach (będzie to jednocześnie premiera rozkładowego ED160 w stolicy Tatr). W nowym rozkładzie codziennie na torach będzie pojawiać się 17 z 20 Flirtów (więcej informacji dotyczących nowego rozkładu można znaleźć tutaj).

Co istotne, Marek Chraniuk powiedział dziennikarzom, że lepiej jest także z lokomotywami spalinowymi Gama, których awarie były przyczyną licznych odwołań pociągów głównie na Podkarpaciu. Nie wiadomo natomiast, czy w nowym rozkładzie jazdy na tory wyjadą 10-letnie czteroczłonowe ezt ED74. Decyzją zarządu spółki wszystkie te zespoły trakcyjne mają zostać zmodernizowane i naprawione. Dialog techniczny w tej sprawie już się rozpoczął.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS