NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia

| Michał Szymajda 08.11.2017 11,9k

Z Dartami jest znacznie lepiej. ED74 mogą nie pojechać od grudnia
Dart na szlaku, jako IC WysockiFot. Marcel Raś, SM42.pl
Podczas konferencji prasowej poświęconej rozkładowi jazdy pytaliśmy PKP Intercity o doświadczenia z elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Część z nich od nowego rozkładu jazdy pojawi się w zupełnie nowych relacjach.
– Dostępność zespołów trakcyjnych ED161 Dart, wyprodukowanych przez Pesę, znacznie się poprawiła, nie mamy już wielu problemów z tymi pociągami – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Na co dzień na trasy wyjeżdża 16 tych pociągów, 4 pozostają w rezerwie.

Potwierdzają to dane, do których dotarł „RK”. Wynika z nich, że warunek niezawodności wynoszący 98% (założony przez PKP Intercity przy przetargu na 20 ezt, który wygrała Pesa) jest od połowy 2017 roku przez Darty spełniany. Podobnie jest jeśli chodzi o wskaźnik gotowości, który według umowy wynosić miał powyżej 95%. Według naszych informacji warunek ten spełniany był od czerwca do końca września przez niemal wszystkie wyprodukowane w Pesie dalekobieżne ezt.

Darty, podobnie jak Flirty, obsłużą od grudnia nowe relacje. ED161 pojadą m.in. jako nocny IC Karkonosze z Białegostoku przez Warszawę Centralną i Kalisz do Jeleniej Góry, z kolei nocny IC Pogoria z Katowic do Gdyni przez Łódź i sezonowy IC Witkacy z Gdyni do Zakopanego obsłużą Flirty wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach (będzie to jednocześnie premiera rozkładowego ED160 w stolicy Tatr). W nowym rozkładzie codziennie na torach będzie pojawiać się 17 z 20 Flirtów (więcej informacji dotyczących nowego rozkładu można znaleźć tutaj).

Co istotne, Marek Chraniuk powiedział dziennikarzom, że lepiej jest także z lokomotywami spalinowymi Gama, których awarie były przyczyną licznych odwołań pociągów głównie na Podkarpaciu. Nie wiadomo natomiast, czy w nowym rozkładzie jazdy na tory wyjadą 10-letnie czteroczłonowe ezt ED74. Decyzją zarządu spółki wszystkie te zespoły trakcyjne mają zostać zmodernizowane i naprawione. Dialog techniczny w tej sprawie już się rozpoczął.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5