NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

| Michał Szymajda 27.02.2020 260

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku
Fot. Michał Szymajda (zdjęcie ilustracyjne)
Temat obecności pociągów ED161 Dart na połączeniu nocnym z Białegostoku do Jeleniej Góry doczekał się reakcji posłów, którzy mieli okazję z niego korzystać. Ministerstwo Infrastruktury nie widzi jednak problemu w zestawianiu nocnych pociągów z ezt.
Posłanka Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska zwracała uwagę na dramatyczne warunki podróży w pociągu z mównicy sejmowej. Zwracała uwagę na pasażerów, którzy w porze nocnej kładą się na podłogach pociągu, m.in. w przestrzeni dla osób niepełnosprawnych, aby móc zasnąć w pozycji leżącej. Rzeczywiście ma to miejsce.

W składzie pociągu nie ma wagonów z przedziałami i brak jest wagonu z miejscami do leżenia czy wagonu sypialnego. Skład, jaki obsługuje tę trasę, jest niekomfortowy dla podróżnych, gdyż przez całą podroż pasażer zdany jest na pełne oświetlenie wagonów. Dyskomfort nocnej podróży jest mocno krytykowany przez podróżnych zwracających uwagę na fakt, że poprzednie składy tego pociągu stwarzały większy komfort – zaznacza posłanka i dodaje, że w pociągu przez całą noc światło świeci w oczy pasażerom, utrudniając sen. Mimo to nadzorujące PKP Intercity Ministerstwo Infrastruktury problemu zdaje się nie zauważać.

– Wyjaśniam, że od grudnia 2017 r. obsługa pociągu relacji Białystok przez Warszawę do Jeleniej Góry (poc. „Karkonosze”) realizowana jest przez nowoczesny elektryczny zespół trakcyjny ED161 Dart. Przez pierwsze pół roku skład ten uruchamiany był pilotażowo i w ocenie organizatora przewozów oraz przewoźnika, sprawdził się. Zmiana zestawienia pociągu początkowo wzbudzała kontrowersje, ze względu na rozwiązanie niestosowane do tej pory, jednakże ostatecznie spotkało się ono z uznaniem większości podróżnych, związanym z pozytywnym wpływem na ich poczucie bezpieczeństwa w porze nocnej. Zaznaczam także, że pociąg ten cieszy się zadowalającą frekwencją – napisał w odpowiedzi na interpelację wiceminister Andrzej Bittel.

Z dalszej części wypowiedzi można jednak wnioskować, że przyczyną, dla której skład „Karkonoszy” zestawiany jest z elektrycznych zespołów trakcyjnych, jest brak należytej liczby wagonów, które można by wysłać z lokomotywą w trasę. – Informuję, że w przypadku poprawy sytuacji taborowej operatora w zakresie pozyskania m.in. taboru do obsługi połączeń nocnych, możliwe będzie rozpatrzenie kursowania przedmiotowego pociągu zestawionego z wagonów klasycznych – wyjaśnił Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44068)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44068)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5