NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK

| Jakub Madrjas 02.04.2019 491

Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Kolejne dwa składy Pesa Dart zostały wyłączone z ruchu odspojenia poszycia; dziś aż 11 pociągów, które miały prowadzić, zostało zastąpionych składami wagonowymi. Sprawę zbada Urząd Transportu Kolejowego.
Jak informowaliśmy w piątek, pracownicy PKP Intercity zauważyli podczas przeglądów "lokalne odspojenia struktury poszycia" części pojazdów Pesa Dart. Odstawiono pięć jednostek. Przewoźnik poinformował, że producent pociągów nie stwierdził naruszenia ani jakichkolwiek uszkodzeń konstrukcji nośnej oraz nie stwierdził zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów i ruchu kolejowego.

Pesa przekazała dokładnie takie stanowisko, jak PKP Intercity. - Podczas przeglądów Pesa Dart zaobserwowano lokalne odspojenia struktury poszycia niektórych pojazdów. Po zdjęciu poszycia nie stwierdzono jakichkolwiek uszkodzeń konstrukcji. Po naprawie poszycia pierwszy pojazd wróci do ruchu w przyszłym tygodniu, potem kolejne - poinformował w piątek Maciej Grześkowiak, szef PR Pesy.

Kolejne składy wyłączone

Oznacza to, że pierwszy Dart powinien wrócić do ruchu jeszcze w tym tygodniu. Na razie tak się nie stało, a do tego odstawiono dwie kolejne jednostki (łącznie siedem). Ponieważ dwie są długotrwale wyłączone po wypadkach, w ruchu jest 11 Dartów. Oznacza to - według informacji producenta - że w przeglądach nie ma dziś żadnej z jednostek, a zwykle są co najmniej dwie. Mimo to, rośnie liczba zastępczych składów wagonowych obsługujących pociągi zamiast Dartów: wczoraj było to 9 składów za Darty (i dwa za Flirty), dzisiaj - aż 11 składów zastępujących Darty (i 3 za Flirty).

Warto dodać, że pomimo przywrócenia do ruchu składu ED250 uszkodzonego podczas wypadku w Modlinie, wciąż zdarzają się pociągi EIP zastępowane składami wagonowymi (dziś jeden taki przypadek). Jak wyjaśnia PKP Intercity, na naprawy powypadkowe zostały wyłączone 3 pojazdy ED250. Jednym z tych pojazdów jest skład uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem, drugi to pojazd skierowany do naprawy w wyniku najechania na zerwaną sieć trakcyjną. - Trzeci z tych składów, po naprawie szkód z powodu zderzenia ze zwierzyną leśną, powróci do ruchu jeszcze w tym tygodniu - zapowiada przewoźnik. Wczoraj, 1 kwietnia, ponadto dwa pojazdy ED250 były wyłączone z ruchu na montaż WiFi oraz planowy przegląd, a jeden na badania homologacyjne. Dzisiaj natomiast, 2 kwietnia poza trzema pojazdami powypadkowymi wyłączone są dodatkowo dwa: na homologację i na montaż WiFi.

Jest kontrola UTK

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego Tomasz Frankowski, prezes UTK rozpoczął kontrolę w PKP Intercity w sprawie uszkodzeń składów typu 43WE ED161 Dart. - Sprawdzane są: pojazd ze stwierdzonym uszkodzeniem oraz taki, który jest w eksploatacji - informuje Frankowski.

Prezes UTK zażądał również od PKP Intercity oraz Pesy przekazania informacji dotyczących weryfikacji charakteru i przyczyny powstania uszkodzeń poszycia pojazdów Dart, podjętych działań w celu ograniczenia ewentualnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego; założeń i uargumentowanych wyników analizy wpływu zidentyfikowanego uszkodzenia na bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz planowanych dalszych działaniach i przyjętych metodach postępowania z ryzykiem w stosunku do wszystkich eksploatowanych pojazdów Dart.

- Ze wstępnych informacji, które dotarły do Prezesa UTK wynika, że Pesa razem z PKP IC wdraża procedury weryfikacji pęknięć, a przewoźnik w sposób bieżący monitoruje sytuację. Podczas czynności kontrolnych będą weryfikowane te informacje - zapewnił Frankowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42985)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42985)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5