NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Problemy Dartów utrudnią podróże na Wielkanoc? PKP IC wstrzymuje sprzedaż biletów

| Jakub Madrjas 05.04.2019 242

Problemy Dartów utrudnią podróże na Wielkanoc? PKP IC wstrzymuje sprzedaż biletów
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Do piętnastu wzrosła liczba pociągów, które obsługują składy zastępcze zamiast Dartów. Prawdziwym problemem jest zbliżający się szczyt przewozowy związany z Wielkanocą i majówką. Przewoźnik wstrzymał sprzedaż biletów na część pociągów w tym okresie.
Jak już pisaliśmy, siedem pociągów Dart zostało wyłączonych z ruchu z powodu odspojeń poszycia. Sprawą zajął się 2 kwietnia Urząd Transportu Kolejowego. Krajowa władza bezpieczeństwa przesłała wczoraj “Rynkowi Kolejowemu” swoje pierwsze ustalenia w tej sprawie.

Kontrola we wszystkich Dartach

Urząd skontrolował cztery z siedmiu wyłączonych składów i dwa z pozostającej w eksploatacji trzynastki. – Kontrola odbyła się w obecności przedstawicieli przewoźnika PKP Intercity oraz producenta – Pesy Bydgoszcz. Oględziny potwierdziły uszkodzenia poszycia w czterech kontrolowanych pojazdach. W pojazdach eksploatowanych uszkodzeń nie stwierdzono – informuje rzecznik UTK Tomasz Frankowski. Jak dodaje, Pesa wraz z przewoźnikiem jest w trakcie opracowywania instrukcji dla docelowej naprawy występujących uszkodzeń poszycia oraz monitorowania pojazdów nadal eksploatowanych.

UTK nie zdecydował się na wyłączenie z ruchu całej serii pojazdów – zamiast tego indywidualnie kontrolowane będą wszystkie jednostki. – Prezes UTK oczekuje na odpowiedź producenta i przewoźnika w sprawie charakteru i przyczyn powstania uszkodzeń poszycia pojazdów typu 43WE, założeń i uargumentowanych wyników analizy wpływu zidentyfikowanego uszkodzenia na bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz planowanych dalszych działań i przyjętych metod postępowania z ryzykiem w stosunku do wszystkich eksploatowanych pojazdów typu 43WE – podkreślił Frankowski.

Zabraknie taboru na szczyt przewozowy?

Problemy Dartów nie pozostają bez wpływu na działalność przewoźnika. Do osiemnastu wzrosła wczoraj liczba składów zastępczych, uruchamianych w zastępstwie zespołów trakcyjnych (w tym piętnastu za Darty i trzech za Flirty). Nie mają one wagonów gastronomicznych, a część – również wagonów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Prawdziwym problemem jest jednak zbliżający się szczyt przewozowy, związany najpierw z Wielkanocą, a potem majówką.

Czy rezerwy taborowej wystarczy i na składy zastępcze i na zapewnienie większej niż zwykle liczby miejsc w pozostałych pociągach? Przewoźnik na razie nie odpowiada na to pytanie. – PKP Intercity każdorazowo w szczytach przewozowych oraz przy widocznej z wyprzedzeniem zwiększonej frekwencji w pociągach podejmuje działania, mające na celu wykonywanie wzmocnień składów z uwzględnieniem możliwości taborowych przewoźnika w danym czasie – stwierdza rzeczniczka PKP IC Agnieszka Serbeńska.

Wstrzymana sprzedaż z powodu “trudnej sytuacji taborowej”

Przewoźnik wstrzymał kilka dni temu sprzedaż na 18 kwietnia (Wielki Czwartek) w dziesięciu pociągach obsługiwanych Dartami (pomiędzy Warszawą i Łodzią oraz Białymstokiem) a także w trzech obsługiwanych Pendolino połączeniach EIP na dzień 1 maja. Co ciekawe, jeszcze niedawno zachęcano do jak najwcześniejszego zakupu biletów na Wielkanoc. Agnieszka Serbeńska przyznaje, że wstrzymanie sprzedaży to efekt “trudnej sytuacji taborowej spółki”, która spowodowana jest wyłączeniami siedmiu Dartów z eksploatacji.

Nie wiadomo jeszcze, czy do rozpoczęcia szczytu przewozowego Darty powrócą do ruchu. Analizy producenta zakończą się najwcześniej w poniedziałek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42987)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42987)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5