Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz
Fot. Grzegorz W. Tężycki, CC BY-SA 3.0
Zgodnie z zapowiedziami, PKP PLK ogłosiła przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz.

Prace obejmą odcinek od km 56,773 do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowej nr 16. Zostaną sfinansowane w ramach projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno".

Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego to 197 868 427 złotych netto. Termin zakończenia całej umowy (z analizą porealizacyjną) to 30 marca 2022 roku. Oferty zostaną otwarte 28 czerwca, a wykonawcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (75 proc.) i dostępności linii kolejowej (25 proc.). 

PKP PLK zapowiadała niedawno, że prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz mają ruszyć jeszcze w 2019 roku. Plan przewiduje rewitalizację całego ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Kutno, ale będą prowadzone etapami. Niedawno PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt i realizację prac na odcinku od km 35,884 do km 47,397 linii nr 16 Łódź – Kutno (Ozorków – Łęczyca). W 2020 roku, gdy zakończą się prace na wspomnianych dwóch odcinkach, PLK wezmą się za odcinki linii nr 16 Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Prace budowlane mają się tu zakończyć w 2022 roku. Ostatni odcinek Łęczyca – Kutno jest planowany do realizacji w 2023 roku.

Niestety, modernizacja jednotorowej linii nie zwiększy znacząco jej przepustowości. A ta – przy rosnącym ruchu towarowym, regionalnym i aglomeracyjnym – już teraz jest na wyczerpaniu. PLK już prowadzi prace koncepcyjne dotyczące zwiększenia przepustowości sieci kolejowej pomiędzy Zgierzem a Kutnem. Są one prowadzone niezależnie od obecnie realizowanej inwestycji, a fazy prac budowlanych nie należy się spodziewać w obecnej perspektywie unijnej. Jednym z rozważanych wariantów jest ponowna modernizacja linii nr 16 z dostosowaniem jej do prędkości 160 km/h i budową drugiego toru. Drugim – budowa nowej dwutorowej linii w innym śladzie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5