NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg na prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz

| Jakub Madrjas 22.05.2018 46

Jest przetarg na prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz
Fot. Grzegorz W. Tężycki, CC BY-SA 3.0
Zgodnie z zapowiedziami, PKP PLK ogłosiła przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz.
Prace obejmą odcinek od km 56,773 do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowej nr 16. Zostaną sfinansowane w ramach projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno".

Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego to 197 868 427 złotych netto. Termin zakończenia całej umowy (z analizą porealizacyjną) to 30 marca 2022 roku. Oferty zostaną otwarte 28 czerwca, a wykonawcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (75 proc.) i dostępności linii kolejowej (25 proc.). 

PKP PLK zapowiadała niedawno, że prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz mają ruszyć jeszcze w 2019 roku. Plan przewiduje rewitalizację całego ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Kutno, ale będą prowadzone etapami. Niedawno PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt i realizację prac na odcinku od km 35,884 do km 47,397 linii nr 16 Łódź – Kutno (Ozorków – Łęczyca). W 2020 roku, gdy zakończą się prace na wspomnianych dwóch odcinkach, PLK wezmą się za odcinki linii nr 16 Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Prace budowlane mają się tu zakończyć w 2022 roku. Ostatni odcinek Łęczyca – Kutno jest planowany do realizacji w 2023 roku.

Niestety, modernizacja jednotorowej linii nie zwiększy znacząco jej przepustowości. A ta – przy rosnącym ruchu towarowym, regionalnym i aglomeracyjnym – już teraz jest na wyczerpaniu. PLK już prowadzi prace koncepcyjne dotyczące zwiększenia przepustowości sieci kolejowej pomiędzy Zgierzem a Kutnem. Są one prowadzone niezależnie od obecnie realizowanej inwestycji, a fazy prac budowlanych nie należy się spodziewać w obecnej perspektywie unijnej. Jednym z rozważanych wariantów jest ponowna modernizacja linii nr 16 z dostosowaniem jej do prędkości 160 km/h i budową drugiego toru. Drugim – budowa nowej dwutorowej linii w innym śladzie.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS