Trzy przęsła mostu kolejowego z Krakowa będą instalowane na trasie z Częstochowy w kierunku Opola - informuje PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniają konstrukcje mostu kolejowego w Częstochowie Gnaszyn na linii nr 61 Kielce - Fosowskie. Tędy kursują pasażerskie składy m.in. do Warszawy, Opola i Wrocławia oraz pociągi towarowe. Poza montażem przęsła, przewidziano wzmocnienie i wykonanie nowych przyczółków oraz wymianę toru. Stalowe przęsło przyjechało z Krakowa i pochodzi z mostu kolejowego nad Wisłą. Po zakończeniu robót na jednym torze, prace są realizowane na sąsiednim. Ruch pociągów jest utrzymany. Zakończenie robót i dwutorową jazdę zaplanowano w grudniu - informuje PKP PLK.
PLK informuje, że przebudowę mostu PLK łączą z pracami na szlaku Blachownia – Częstochowa Gnaszyn, co ogranicza utrudnienia w ruchu pociągów. Wzmacniane jest podtorze, prace prowadzone są przy nasypach i odwodnieniu. Roboty utrzymaniowe wyceniono na ponad milion złotych.
Na szlaku Częstochowa Gnaszyn – Częstochowa Stradom wymiana przęsła na moście kolejowym zacznie się w marcu. Zostaną wykorzystane dwa stalowe przęsła z mostu krakowskiego. Zadanie zakończy się w październiku 2022 roku. Wartość prac na obu mostach kolejowych to ok. 10,3 mln zł ze środków budżetowych - informuje PLK.
Z mostu nad Wisłą w Krakowie, gdzie budowana jest nowa przeprawa,
ponownie wykorzystano 12 przęseł. Po renowacji przeznaczono je na wiadukty i mosty, m.in. w Wojkowicach w woj. śląskim oraz nad rzeką Wyderką w Janinowie na linii Herby Nowe – Kępno. W Zagórzu na Podkarpaciu zastąpią wysłużony most kolejowy nad Sanem. Są wykorzystane także na wiaduktach kolejowych w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie.