Partnerzy serwisu:
Prawo

Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

UTK

Data publikacji:
18-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d
Europejska Agencja Kolejowa opublikowała dwa dokumenty związane z wdrażaniem tzw. krzywych hamowania w ramach Europejskiego Systemu Kontroli Pociągu (ETCS). Pierwszy z dokumentów stanowi wprowadzenie do koncepcji krzywych hamowania oraz wyjaśnia jej podstawowe założenia. Drugi dokument zawiera zasady stosowania funkcjonalności dotyczącej krzywych hamowania w projektach prowadzonych na podstawie drugiej wersji specyfikacji technicznej ETCS.

Większość dotychczasowych systemów sterowania ruchem kolejowym nie kontrolowała hamowania pociągu. Wprowadzany obecnie system ETCS kontroluje zarówno prędkość, jak i pozycję pociągu, aby zapewnić bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. W przypadku zagrożenia ECTS jest w stanie wdrożyć hamowanie, aby uniknąć sytuacji, gdy pociąg nie spełni kryteriów ograniczenia prędkości bądź odległości. Aby tego dokonać konieczne jest jednak prognozowanie dystansów hamowania oraz spadku prędkości pociągu na podstawie modelu matematycznego, uwzględniającego dane dotyczące charakterystyki dynamiki ruchu danego pociągu oraz specyfiki linii. Efektem działania modelu matematycznego jest wykres krzywej hamowania, ukazującej spadek prędkości pociągu w funkcji drogi.

Ze względu na rozwój dotychczasowych systemów sterowania ruchem kolejowym w obrębie poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej, istnieje ogromne zróżnicowanie dotyczące norm związanych z tymi systemami m.in. w zakresie stosowanych marginesów bezpieczeństwa. Dotychczasowa dokumentacja ETCS w wersji drugiej określa jedynie podstawowe założenia dotyczące tej funkcjonalności oraz wskazuje zakres informacji przekazywanych maszyniście pojazdu trakcyjnego. Wersja te nie zawiera natomiast wymagań dotyczących algorytmu obliczania krzywych hamowania.

Szczegółowa specyfikacja dotycząca metodologii wyliczania krzywych hamowania jest obecnie na końcowym etapie opracowywania i będzie obowiązywała dla systemów realizowanych w wersji trzeciej. Dokument opublikowany przez ERA ma jednak umożliwić zastosowanie części projektowanych wymagań w zakresie funkcjonalności krzywych hamowania w ramach systemów wdrażanych aktualnie w oparciu o drugą wersję wymagań dla ECTS (2.3.0 d).

Treść obu dokumentów dostępna jest na stronie UTK

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5