Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

UTK: Prace nad modyfikacją CSM w zakresie oceny i wyceny ryzyka

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

UTK

Data publikacji:
10-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UTK: Prace nad modyfikacją CSM w zakresie oceny i wyceny ryzyka
Europejska Agencja Kolejowa skierowała do Komisji Europejskiej rekomendację w sprawie modyfikacji Rozporządzenia 352/2009 z dnia 24 kwietnia 2009 r., w sprawie przyjęcia wspólnej metody bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka.

Metoda ma zastosowanie do wszystkich znaczących zmian w systemie kolejowym o charakterze technicznym, eksploatacyjnym i organizacyjnym i jest ściśle powiązana z systemami zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstw kolejowych i zarządców infrastruktury kolejowej. Metoda harmonizuje w szczególności procesy zarządzania ryzykiem oraz zapewnia jednolitość dowodów uzyskiwanych w ramach tych procesów, a także ujednolica zasady wymiany informacji mających znaczenie dla bezpieczeństwa systemu kolejowego. Pełne stosowanie wymienionej metody w wersji pierwotnej jest obowiązkowe dla wszystkich zaangażowanych podmiotów od dnia 1 lipca 2012 r.

Zmiany do treści rozporządzenia 352/2009, które zaproponowane zostały przez Agencję, dotyczą przede wszystkim kwestii związanych z funkcjonowaniem jednostek oceniających w ramach procesu zarządzania ryzykiem. Wśród zaproponowanych rozwiązań znalazły się między innymi wymagania dotyczące akredytacji lub uznawania jednostek oceniających w celu potwierdzenia ich kompetencji do pełnienia określonej roli w procesie zarządzania ryzykiem.

Z uwagi na nieosiągnięcie jednolitego stanowiska, Europejska Agencja Kolejowa nie zaproponowała zmian w zakresie kryteriów akceptacji ryzyka.

Rekomendacja Europejskiej Agencji Kolejowej, w sprawie modyfikacji rozporządzenia 352/2009 dostępna jest tutaj.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

UTK nawiązuje oficjalną współpracę z ERA ws. IV pakietu

Prawo i polityka

Wyniki w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego w Unii Europejskiej

Warte uwagi

Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d

Prawo i polityka

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

UTK nawiązuje oficjalną współpracę z ERA ws. IV pakietu

Prawo i polityka

Wyniki w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego w Unii Europejskiej

Warte uwagi

Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij