NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim

| inf. pras 15.12.2020 60

Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Trwają prace na linii 210 między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim
Od grudnia podróżni korzystają z nowego wygodnego peronu w Wiewiecku. Lepiej dostępny jest także drugi peron w Jeleninie. To efekt drugiego etapu inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku linii 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Projekt za blisko 165 milionów złotych jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Nowe perony w Jeleninie i Wiewiecku są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami. W podobnym standardzie w pierwszym kwartale 2021 roku zostaną zmodernizowane jeszcze perony na przystankach: Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie i Suliszewo Drawskie.

Między Czaplinkiem a Złocieńcem modernizowanych jest około 14 kilometrów torów. Szyny są układane bezstykowo, co zapewni zmniejszenie hałasu i drgań oraz sprawniejsze przejazdy. Po zakończeniu wszystkich prac, planowanych do połowy 2021 roku, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Czas podróży między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim skróci się o około 25 minut - z 1,5 godziny do około godziny i 5 minut. Dzięki zwiększeniu się przepustowości linii kolejowej, na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów - podaje PKP PLK. 

50 kilometrów torów i 16 peronów w pierwszym etapie

Podczas pierwszego etapu inwestycji, trwającego od października 2017 roku do września 2019 roku, między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wyremontowano ponad 50 kilometrów torów. Odbudowano nieczynny od 17 lat tor na odcinku około 25 kilometrów między Szczecinkiem a Łubowem, co zwiększyło przepustowość linii i usprawniło przejazdy. Wykonane prace umożliwiły bezpieczny przejazd ciężkich składów towarowych, dowożących między innymi sprzęt wojskowy na poligon w Drawsku Pomorskim. Bezpieczeństwo zwiększyła przebudowa 51 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię oraz urządzenia przejazdowe.

Podróżni korzystają już z 16 nowoczesnych peronów, wyposażonych w nowe wiaty, ławki i oświetlenie, na stacji w Czaplinku oraz na 10 przystankach: Jelenino, Silnowo, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Bobrowo Pomorskie, Rzęśnica, Suliszewo Drawskie, Drawsko Pomorskie, Wiewiecko i Węgorzyno. Wszystkie perony są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a także do taboru kursującego po linii.

Łączny koszt obu etapów modernizacji linii między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wynosi blisko 165 milionów złotych. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zakończenie prac zasadniczych planowane jest do połowy 2021 roku - przypomina PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (573)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5