NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

NDI wraca na linię 210

| Jakub Madrjas 29.05.2020 49

NDI wraca na linię 210
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
NDI wraca na linię 210
Już wkrótce ruszą prace na kolejnym odcinku linii 210 od Czaplinka do Złocieńca. Wykonawcą prac jest spółka NDI z Sopotu, która 27 maja. podpisała umowę na realizacje prac ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.
Inwestycja pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie – ETAP II” potrwa 12 miesięcy. Wykonana zostanie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zakres prac został podzielony na dwie części: zakres podstawowy: 36 419 109,85 zł brutto (29 609 032,40 zł netto) zakres opcjonalny: 13 519 890,14 zł brutto (10 991 780,60 zł netto). Inwestycja współfinansowana jest ze środków UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Zakres podstawowy i opcja

Jak informuje wykonawca, w skład robót w zakresie podstawowym weszły: budowa nowych Obiektów Obsługi Podróżnych na przystankach osobowych (branże peronowa, teletechniczna oraz elektroenergetyczna) w następujących lokalizacjach: p.o. Jelenino (peron nr 2) p.o. Czarne Małe (peron nr 2), p.o. Żelisławie Pomorskie (peron nr 2), p.o. Suliszewo Drawskie (peron nr 2), p.o. Wiewiecko (peron nr 2), a także wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 99,000 do km 113,145 (odcinek toru między miejscowością Czaplinek a miejscowością Złocieniec) wraz z wzmocnieniem podtorza (co daje zrewitalizowanie 14,145 km toru).

Roboty w zakresie opcjonalnym to wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 131,196 do km 139,107 (odcinek toru między stacją Jankowo Pomorskie a przystankiem osobowym w Wiewiecku) wraz z wzmocnieniem podtorza – to kolejne 7,911 km zrewitalizowanego toru.

Celem projektu jest poprawa komfortu jazdy wraz poniesieniem prędkości na szlaku Czaplinek – Złocieniec po torze nr 1 do prędkości v=120 km/h (obecnie 80 km/h), co skróci czas podróży pasażerów, a także poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych. ​Grupa NDI realizowała także pierwszy etap tego projektu. Wykonawca podkreśla, że prace zostały wykonane zgodnie z umową w założonym terminie. Więcej na temat pierwszego etapu prac można przeczytać tutaj. Dzięki pracom zrealizowanym w I etapie inwestycji, po 17 latach pociągi jeżdżą dwoma torami. Odtworzony został ok. 25 km odcinek ze Szczecinka do Łubowa.

Szczegóły inwestycji

Jak podaje inwestor, PKP PLK,  perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Będą nowe wiaty i ławki, tablice i gabloty informacyjne a także jasne, energooszczędne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem będzie wypukła faktura, pomagająca w poruszaniu się po peronie oraz nakładki w alfabecie Breille’a, zamontowane m.in. na poręczach. Pochylnie umożliwią dogodne korzystanie z kolei wszystkim pasażerom. Przy przystankach będą nowe chodniki i stojaki rowerowe.

Zastosowane zostaną szyny bezstykowe i nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki czemu wzosnąć ma przepustowość. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń podróż między Szczecinkiem a Runowem ma się skrócić z 1h 30 min, do ok. 1 h i 5 min. Wszystkie roboty planowane są do połowy 2021 r. PLK zapewnia, że prace zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy i nie ograniczą kursowania pociągów. W trakcie robót wykorzystywany będzie już zmodernizowany tor.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5