Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

NDI wraca na linię 210

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Już wkrótce ruszą prace na kolejnym odcinku linii 210 od Czaplinka do Złocieńca. Wykonawcą prac jest spółka NDI z Sopotu, która 27 maja. podpisała umowę na realizacje prac ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.

Inwestycja pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie – ETAP II” potrwa 12 miesięcy. Wykonana zostanie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zakres prac został podzielony na dwie części: zakres podstawowy: 36 419 109,85 zł brutto (29 609 032,40 zł netto) zakres opcjonalny: 13 519 890,14 zł brutto (10 991 780,60 zł netto). Inwestycja współfinansowana jest ze środków UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Zakres podstawowy i opcja

Jak informuje wykonawca, w skład robót w zakresie podstawowym weszły: budowa nowych Obiektów Obsługi Podróżnych na przystankach osobowych (branże peronowa, teletechniczna oraz elektroenergetyczna) w następujących lokalizacjach: p.o. Jelenino (peron nr 2) p.o. Czarne Małe (peron nr 2), p.o. Żelisławie Pomorskie (peron nr 2), p.o. Suliszewo Drawskie (peron nr 2), p.o. Wiewiecko (peron nr 2), a także wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 99,000 do km 113,145 (odcinek toru między miejscowością Czaplinek a miejscowością Złocieniec) wraz z wzmocnieniem podtorza (co daje zrewitalizowanie 14,145 km toru).

Roboty w zakresie opcjonalnym to wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 131,196 do km 139,107 (odcinek toru między stacją Jankowo Pomorskie a przystankiem osobowym w Wiewiecku) wraz z wzmocnieniem podtorza – to kolejne 7,911 km zrewitalizowanego toru.

Celem projektu jest poprawa komfortu jazdy wraz poniesieniem prędkości na szlaku Czaplinek – Złocieniec po torze nr 1 do prędkości v=120 km/h (obecnie 80 km/h), co skróci czas podróży pasażerów, a także poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych. ​Grupa NDI realizowała także pierwszy etap tego projektu. Wykonawca podkreśla, że prace zostały wykonane zgodnie z umową w założonym terminie. Więcej na temat pierwszego etapu prac można przeczytać tutaj. Dzięki pracom zrealizowanym w I etapie inwestycji, po 17 latach pociągi jeżdżą dwoma torami. Odtworzony został ok. 25 km odcinek ze Szczecinka do Łubowa.

Szczegóły inwestycji

Jak podaje inwestor, PKP PLK,  perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Będą nowe wiaty i ławki, tablice i gabloty informacyjne a także jasne, energooszczędne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem będzie wypukła faktura, pomagająca w poruszaniu się po peronie oraz nakładki w alfabecie Breille’a, zamontowane m.in. na poręczach. Pochylnie umożliwią dogodne korzystanie z kolei wszystkim pasażerom. Przy przystankach będą nowe chodniki i stojaki rowerowe.

Zastosowane zostaną szyny bezstykowe i nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki czemu wzosnąć ma przepustowość. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń podróż między Szczecinkiem a Runowem ma się skrócić z 1h 30 min, do ok. 1 h i 5 min. Wszystkie roboty planowane są do połowy 2021 r. PLK zapewnia, że prace zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy i nie ograniczą kursowania pociągów. W trakcie robót wykorzystywany będzie już zmodernizowany tor.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5