Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wychylne pudło rozwiązaniem nadchodzących problemów brytyjskiej sieci KDP?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Financial Times/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wychylne pudło rozwiązaniem nadchodzących problemów brytyjskiej sieci KDP?
UNKIEPAUL / Paul Johnston/Wikimedia Commons
Wielkimi krokami Wielka Brytania przygotowuje się do realizacji projektu budowy linii kolejowej High Speed 2. Nowa linia dużych prędkości ma początkowo połączyć Londyn z Birmingham. Spółka zajmująca się projektem szuka pomysłu na to, co zrobić, bo tabor zapewniał korzystny czas przejazdu zarówno na nowo zbudowanej linii, jak i liniach konwencjonalnych. Z własnym pomysłem dla HS2 wyszła firma Alstom. Producent chce zaproponować Brytyjczykom pociągi z systemem wychylnego pudła.

Firma Alstom, jeden ze światowych liderów w produkcji taboru przeznaczonego do obsługi linii dużych prędkości, planuje zaproponować Brytyjczykom pociąg, który będzie miał wysokie osiągi jeśli chodzi o czas przejazdu - zarówno na torach KDP, jak i na liniach konwencjonalnych. Propozycją Alstomu ma być pociąg z wychylnym pudłem. Zdaniem producenta, bez tego systemu, na liniach konwencjonalnych pociąg dużych prędkości musiałby najprawdopodobniej pokonywać znaczącą część odcinków wolniej niż tradycyjny tabor. Tak mogłoby być np. na odcinku z Preston do Glasgow, gdzie w tej chwili kursują pociągi Pendolino z systemem wychylnego pudła.

Dyskusja, w którą włączyła się firma Alstom, nabrała rozmachu w momencie, gdy odpowiedzialna za realizację projektu firma HS2 rozważa zmianę strategii w kwestii taboru. High Speed 2 planowała zamówić pierwotnie tabor, który byłby w stanie obsługiwać tylko trasę KDP. Dopiero w kolejnym przetargu miałyby zostać kupione składy obsługujące zarówno linię HS2, jak i linie konwencjonalne. Teraz jednak spółka High Speed 2 chce najpierw kupić składy kompatybilne z siecią konwencjonalną, a dopiero później te dedykowane wyłącznie linii KDP. Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie jednak na szczeblu rządowym.

Henrik Anderberg z firmy Alstom, przyznał, że pociągi dla Wielkiej Brytanii mogłyby zostać zbudowane w oparciu o te, które producent zaoferował niedawno Stanom Zjednoczonym. W tym przypadku składy mają rozpędzać się do 300 km/h i będą miały system wychylnego pudła. - System wychylnego pudła w pociągach dla Amtraku jest tą samą technologią, jaka została zastosowana w pociągach Pendolino - podkreślił. Anderberg dodał, że system mógłby zostać oczywiście dopracowany do specyfiki linii, po których pociągi będą kursowały. Z informacji przedstawionych przez firmę Alstom wynika, że oferta dla HS2 przewidywałaby jednak znacznie wyższą prędkość niż 300 km/h, wymagane przez Amerykanów

Pierwszy odcinek linii HS2 z Londynu do Birmingham, ma zostać otwarty do roku 2026. Następnie ma powstać trasa w kierunku Manchesteru i Leeds. Ze wstępnych deklaracji wynika, że o zamówienie taborowe powalczą m. in.: Alstom, Siemens, Bombardier oraz Hitachi. Wydaje się, że Alstom będzie jedynym producentem, który zaproponuje pociągi z systemem wychylnego pudła.

Z niezależnego raportu przeprowadzonego przez firmę Albion Economics wynika, że do 2020 roku powstanie około 27 tys. miejsc pracy dla osób zaangażowanych w realizację projektu. Dwie trzecie osób będzie zajmować się budową, a jedna trzecia - projektowaniem i zarządzaniem tym dużym infrastrukturalnym projektem.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych

Tabor i technika

Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych

Alstom 22 października 2025

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Wielka Brytania. Okrojony HS2 będzie nieopłacalny?

Infrastruktura

Wielka Brytania. Okrojony HS2 będzie nieopłacalny?

Przemysław Farsewicz 17 lutego 2024

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Infrastruktura

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Tomasz Kościelny 12 sierpnia 2018

Alstom z propozycją szybkiego pociągu dla Wielkiej Brytanii

Tabor i technika

Zobacz również:

Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych

Tabor i technika

Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych

Alstom 22 października 2025

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Wielka Brytania. Okrojony HS2 będzie nieopłacalny?

Infrastruktura

Wielka Brytania. Okrojony HS2 będzie nieopłacalny?

Przemysław Farsewicz 17 lutego 2024

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Infrastruktura

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Tomasz Kościelny 12 sierpnia 2018

Alstom z propozycją szybkiego pociągu dla Wielkiej Brytanii

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij