Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom z propozycją szybkiego pociągu dla Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Alstom

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom z propozycją szybkiego pociągu dla Wielkiej Brytanii
Graf. Alstom
Wiodący producent branży taborowej ma pomysł na nową flotę pociągów, które mogłyby obsługiwać od dawna planowaną linię KDP High Speed 2 w Wielkiej Brytanii. To koncepcja piętrowego pociągu, nawiązującego do znanych rozwiązań z francuskich torów.

Wstępny projekt nowego pociągu dużych prędkości dla Wielkiej Brytanii, opracowany przez firmę Alstom, nawiązuje do zbudowanych na potrzeby francuskiej sieci KDP piętrowych składów TGV Duplex. W każdym z nich ma znaleźć się po dwa moduły mocy. Ma to być znaczący krok naprzód w stosunku do pociągów HS1.

Henrik Anderberg, dyrektor zarządzający Alstomu na Wielką Brytanię i Irlandię, przyznał, że piętrowe pociągi byłyby tylko nieznacznie droższe w budowie. W szybkich, piętrowych pociągach znalazłoby się jednak o 40% więcej miejsca dla podróżnych.

Lukratywne zamówienie

Kontrakt na dostawę pociągów do obsługi linii dużych prędkości High Speed 2 będzie dużym przedsięwzięciem. W tej chwili jego wartość jest szacowana nawet na 7,5 mld funtów. Przetarg zostanie ogłoszony najprawdopodobniej w roku 2019. W ramach projektu zamówione zostaną dwa rodzaje pociągów. Pierwszy to tabor dedykowany tylko liniom dużych prędkości, które będą spełniały międzynarodowe przepisy dotyczące interoperacyjności - tak, by pociągi mogły kursować także po liniach KDP, np. Francji, Niemiec czy Belgii i Holandii. Drugi rodzaj pociągów ma być przystosowany zarówno do kursów po linii HS2, jak i po sieci konwencjonalnej Wielkiej Brytanii.

Piętrowy tabor to propozycja producenta dla pierwszego rodzaju pociągów. Alstom deklaruje jednak, że jest zainteresowany także dostawami pociągów, które pojadą zarówno po trasach KDP, jak i po liniach konwencjonalnych.

Zmieni się brytyjska kolej

Budowa linii HS2 to sztandarowy projekt infrastrukturalny Wielkiej Brytanii. Realizacja pierwszej fazy projektu, wartego ok. 20 mld funtów, zakłada budowę 190 km nowej linii kolejowej z Londynu do Birmingham. Linia miałaby zostać otwarta za co najmniej 10 lat. Przejęłaby wszystkie szybkie połączenia kolejowe z regionem Midlands oraz z Anglią północno-zachodnią. Odcinek “Y” do Leeds i Manchesteru miałby natomiast powstać do roku 2033. Projekt ten zakłada także połączenie infrastruktury KDP z istniejącą siecią. Dzięki temu pasażerowie będą mogli dojechać szybkimi pociągami m. in. do Liverpoolu, Newcastle, Glascow i Edynburga.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Infrastruktura

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Tomasz Kościelny 12 sierpnia 2018

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Zobacz również:

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Infrastruktura

Brytyjska linia HS2 może być droższa o 60%?

Tomasz Kościelny 12 sierpnia 2018

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5