Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wszystkie nowe wagony z FPS są już w PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wszystkie nowe wagony z FPS są już w PKP Intercity
Fot. Adam Kilian/Baza wagonów kolejowych
PKP Intercity odebrało już wszystkie wagony zakupione w ramach przetargu na 81 nowych pojazdów. Kosztowały prawie 700 milionów złotych brutto, mają wyjeżdżać także za granicę.

– Wszystkie wagony zbudowane przez FPS zostały już odebrane przez PKP Intercity – potwierdził członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. Zakup 81 wagonów jest efektem przetargu rozpisanego w maju 2017 roku. PKP Intercity ogłosiło chęć zakupu partii wagonów o zróżnicowanych parametrach.

- 18 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych,
- 5 wagonów 1 klasy przedziałowych,
- 18 wagonów 2 klasy przedziałowych,
- 7 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z ośmioma wieszakami na rowery
- 7 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Umowę z wykonawcą – poznańskim FPS H. Cegielski - podpisano w końcu lutego 2018 roku. W maju 2019, choć żaden z wagonów nie był jeszcze gotowy, PKP Intercity zdecydowało o realizacji całej umowy z opcją, na 81 wagonów. Łączna jej wartość to 697 mln złotych brutto. Istotnym warunkiem zamówienia jest dopuszczenie wagonów do kursowania z prędkością 200 km/h oraz dopuszczenie do jazdy w Niemczech, Czechach, Austrii, Słowacji i na Węgrzech.

Dostawę wszystkich wagonów zrealizowano z 10 miesięcznym opóźnieniem względem pierwotnych, dość długich terminów realizacji. FPS wskazywał, że są trzy przyczyny opóźnień: absencja chorobowa pracowników FPS (zakażenia – izolacje, kwarantanny), absencja chorobowa pracowników dostawców (a co za tym idzie zakłócenia łańcucha dostaw), oraz opóźnienia dostaw komponentów (m.in. opóźnienia w transporcie międzynarodowym). Trzeba przyznać, że podobne problemy miał nie tylko FPS, ale także np. Stadler, który dostarcza IC nowe Flirty.

Jako ostatnie kilka dni temu PKP Intercity wpisało na stan 7 wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Co prawda wagony są ciche i bardzo płynnie pokonują nierówności torów, co jest zaletą względnie nowoczesnych wózków oraz szczelnych przejść międzywagonowych, mają też niezły system informacji pasażerskiej, ale już jeśli chodzi o poziom komfortu, design, czy przewóz rowerów, to pozostawiają wiele do życzenia nie tylko w klasie 2, ale nawet w klasie 1.






Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5