NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wschód tylko w rezerwie. Poseł pyta o KPK

| jm, Rynek Kolejowy 27.07.2015 219

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-27 10:15:01 Autor: Róg
---.leon.com.pl
Ruch pociągów w Polsce płn-wsch jest symboliczny, a mimo to bardzo wiele w ostatnim czasie projektów zostało zrealizowanych właśnie w tym regionie np. Rzeszów-Tarnobrzeg czy w trakcie Białystok-Warszawa. Najpierw udrożnijmy najważniejsze linie, które są kluczowe dla przepływu ładunków np. na Dolnym i Górnym Śląsku czy Małopolsce, a potem można się zająć "turystycznymi" liniami w Polsce płn-wsch.
2015-07-27 10:29:05 Autor: j&s
---.adsl.inetia.pl
Od kiedy Rzeszów i Tarnobrzeg to Polska północno-wschodnia ?
2015-07-27 10:44:01 Autor: tramwajarz
---.inet-siec.pl
A co ma trakcja elektryczna do małej prędkości przejazdowej. Loki spalinowe już za komuny jeździły 120km/h więc to nie brak trakcji jest powodem małych prędkości.
2015-07-27 10:45:33 Autor: zxc
---.nowanet.pl
Na wschodzie powinno się zmodernizować,a także odbudować rozebrane linie kolejowe.Zelektryfikować się powinno Korsze-Ełk-Olecko-Suwałki,Suwałki-Sokółka,Białystok-Czeremcha-Siedlce,Siedlce-Małkinia-Ostrołęka-Szczytno,Olsztyn-Szczytno-Ełk,Czerwonka-Mikołajki-Ełk,Olsztyn-Braniewo,Elbląg-Braniewo,Lublin-Stalowa Wola-Rzeszów-Jasło-Zagórz,Lublin-Łuków,Rejowiec-Zamość,Zamość-Stalowa Wola,Skarżysko Kamienna-Tomaszów Mazowiecki
2015-07-27 11:11:25 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
w 2012 roku jechałem TLK Pojezierze i muszę powiedzieć, że pociąg jechał równie wolno/szybko (zależy jak na to spojrzeć), jak w pozostałej części kraju. To, że tam była spalinówka, to nie jest argument. Trakcja spalinowa w ruchu pasażerskim wcale nie jest gorsza od elektrycznej. To nie polskie pendolino, żeby miał jechać "zawrotne" 200km/h na kilkudziesięciu kilometrach linii...
Zresztą sieć trakcyjną powinno budować się na liniach z dużą liczbą pociągów, a tych w Warmińsko-Mazurskiem jak na lekarstwo. Budowa tam sieci trakcyjnej raczej oznaczałaby marnotrawstwo publicznych pieniędzy, niż dało wymierny efekt.
Wystarczy tylko dbać o infrastrukturę torową, która zapewni minimum 120km/h i tyle. Spalinowe zespoły trakcyjne z powodzeniem są używane w Zachodniopomorskiem. Sam korzystałem i tamtędy jeździłem.

Nierozumiem, dlaczego tak bardzo dążyć do elektryfikacji wszystkich możliwych połączeń w kraju. Dbajmy o tory i puszczajmy lokomotywy spalinowe. To też się opłaca! Czy nie rozmiecie, że dostęp do linii zelektryfikowanych jest droższy od linii niezelektryfikowanych?

W Polsce wbrew pozorom mamy przerost linii zelektryfikowanych, których utrzymanie jest droższe i wielokrotnie nie ma uzasadnienia utrzymania sieci trakcyjnej, bo liczba przejeżdżających tam pociągów jest wręcz symboliczna.

Wpierw niech pan (p)oseł Iwiński zainteresuje się tym, że tam jeździ tak mało i krótkich pociągów TLK. Przecież to Państwo dofinansuje pociągi spółki Intercity, która nie kwapi się do utrzymywania pociągów na odcinkach spalinowych. Jeśli chodzi o osobówki, to od razu proszę uderzyć do marszałka, czemu tam nie ma większej liczby osobówek, czemu całkowicie zrezygnował z osobówek na wielu liniach, choćby Ruciane-Nida, Mikołajki są bez dostępu kolejowego, bo nikt torów nie utrzymywał, a marszałek kolei nie dotował...
W jednym roku była aż jedna para pociągów relacji Olsztyn - Pisz...

Naprawdę, skoro jest tak źle, to czemu marszałek nic nie robi, aby było lepiej?!

Elektryfikacja wszystko rozwiąże? Błędne myślenie... Bardzo wiele linii w Niemczech, Czechach, Słowacji nie jest zelektryfikowanych i jeździ tam sporo pociągów.
2015-07-27 11:12:21 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
najbardziej niezrozumiałe są brak prac na trasie Olsztyn-Mikołajki-Ełk oraz ostatnie pomysły PLK, żeby trasa Białystok-Ełk pozostała jednotorowa
2015-07-27 12:15:58 Autor: Green_Goblin
---.dynamic.chello.pl
Elektryfikacja linii Ełk-Korsze...tia!!! Z jednej strony dziwi zapowiedz Piechocińskiego o elektryfikacji tej linii, po uprzednim ogłoszeniu zakupu spalinówek z Pesy m. in. na tą linię. Druga sprawa, to sama elektryfikacja jest bez sensu, bo ta linię należy zmodernizować. Jeszcze inna sprawa, że to linia jednotorowa więc nie wiem jak oni chcieliby przeprowadzić jej elektryfikację bez całkowitego wyłączenia ruchu pociągów. Oczywiście nie widzę też sensu ani możliwości dołożenia kolejnej nitki żeby uzyskać linię dwutorową, bo to byłby zbyt skomplikowany i kosztowny projekt, a z drugiej strony ruch na tej linii jest za mały. Wg mnie w pierwszej kolejności należałoby przebudować przejazdy na tej linii albo chociaż zaopatrzyć je w szlabany, chociażby w Biedaszkach (trasa Reszel-Kętrzyn) lub w Sterławkach Małych (trasa Kętrzyn-Giżycko), bo jest tam ciężko. Nawet zatrzymując się przy znaku Stop nie masz pewności czy pociąg jedzie czy nie jedzie, bo takie akurat jest tam ukształtowanie terenu. Chociaż akurat na przejeździe w Biedaszkach widziałem, że chociaż sygnalizację świetlną wymieniają i ustawili ją w dużo lepszym miejscu. Co do Rail Baltica, to trzeba pamiętać, że to projekt przede wszystkim obejmujący międzynarodową linię kolejową i raczej bez sensu jest żebyśmy się nad nią spinali gdy na terenie pozostałych państw nadbałtycki, przez które ma przebiegać się "o ą"!!!
2015-07-27 12:48:05 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Nie rozumuję Was.
Przecież dopiero 25 lat „rozwoju” i kontynuacji „polepszenia” kolei. Aj moment i z mały wiek, jeszcze.
METRO to jest to. Tu jest widać a nie jakieś peryferie „klasy B czy dalszej”.
Mamy tak mało zakładów budujących żelazną drogę, reszta „sama i na własne życzenie” zlikwidowała się i zbankrutowała. Wysiłki ministerstwa (i ich poprzedników) idą w zaplanowanych swoich staraniach, by dążyć do swojego celu. Ministerstwo „wkłada tak wiele wysiłków” jak była i obecna ministra w „rozwój” tego transportu publicznego (jeszcze). Elektryfikacja nie taka łatwa (jest taki mały rąbek u spódnicy) gdyż sprzedaż energetyki sporo tu zawadza i czy ładować w prywatę czy zysk dla PKP SA (pochodzenie ministry).
„ Panie Boże kiedy to lepsze? Ja jestem wieczny, lecz tego nie doczekam”
2015-07-28 06:34:40 Autor: elmar
---.play-internet.pl
Szkoda tylko że Elbląg odcina się od Olsztyna. Z roku na rok czas przejazdu jest coraz mniej atrakcyjny. PLK chyba już poddała się na tej trasie. Od lat pociąg pełznie kolo Pasłęka. Wiele osób tutaj piszących to minimalisci. Wystarczy im 120km/h w śmierdzącej tlk.
2015-07-28 09:19:48 Autor: peron7
---.play-internet.pl
nie masz bladego pojęcia o czym piszesz to sie qrva nie wychylaj,mądrzejszy od radia,idź lepiej okopać buraki
2015-07-28 09:22:49 Autor: peron7
---.play-internet.pl
to powyżej, dotyczy pierwszego komentarza pod artem
2015-07-28 09:24:36 Autor: peron7
---.play-internet.pl
to powyżej- dotyczy pierwszego komentarza pod artykułem
2015-07-28 09:58:25 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Róg:
"Ruch pociągów w Polsce płn-wsch jest symboliczny, a mimo to bardzo wiele w ostatnim czasie projektów zostało zrealizowanych właśnie w tym regionie np. Rzeszów-Tarnobrzeg czy w trakcie Białystok-Warszawa. Najpierw udrożnijmy najważniejsze linie, które są kluczowe dla przepływu ładunków np. na Dolnym i Górnym Śląsku czy Małopolsce, a potem można się zająć "turystycznymi" liniami w Polsce płn-wsch."
Co za głupoty wypisujesz!!!

Najbardziej kluczową linią jest Rail Baltica.
Nie może być tak, że Bałtowie zrobią nową linię (1435) o doskonałych parametrach;
a my zostaniemy w czarnej doopie z jednotorówką i systemem sterowania z czasów
mocno przedwojennych.

Te prace należy prowadzić równolegle z remontem Warszawa - Białystok.
Inaczej zabawa potrwa ze 20 lat.
2015-07-28 10:10:09 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
A tam, Giżycko i tak jest w komfortowej sytuacji.
Weźmy pod uwagę np. taką linię: Olsztyn-Czerwonka-Mikołajki-Ełk. Linia przebiegająca przez wiele ważnych ośrodków turystycznych Krainy Wielkich Jezior. Ile tam jeździ pociągów w sezonie? Policzmy.
No tak...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5