Partnerzy serwisu:
Pasażer

E59: Nowy peron na stacji Wronki otwarty... ze starą nawierzchnią

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK pochwaliła się pierwszymi efektami modernizacji linii E59 Poznań - Szczecin. Na stacji Wronki otwarto nowy, wyższy peron. Co jednak zaskakujące, wyłożono go starymi, nierównymi płytkami.

Jak czytamy w informacji, na stacji Wronki otwarto przebudowany peron nr 2. "Są ławki oraz nowe oznakowanie. Przy krawędziach peronowych jest już antypoślizgowa nawierzchnia" - chwali się PKP PLK, oznaczając informację znacznikiem "#EfektyKPK". Jak jednak można zauważyć, zasadnicza część nawierzchni peronu wyłożona została starymi, nierównymi płytkami. Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec obiecuje, że nowe płytki pojawią się w tym miejscu w przyszłości. - Staramy się pokazywać kolejne etapy prac - wyjaśnia.

Rzecznik realizującego inwestycję Budimeksu Michał Wrzosek informuje, że na peronie we Wronkach będą instalowane nowe wiaty. Jak zaznacza, zarówno zadaszenie, jak i oświetlenie będzie wyższej jakości, niż w pierwotnym projekcie. - Żeby nie zniszczyć nowej nawierzchni peronu tymczasowo została użyta stara kostka - tłumaczy. Taka sytuacja potrwa kilka miesięcy,.

Będzie przejście podziemne


Obecnie do peronu prowadzi zabezpieczone przejście w poziomie szyn, dostępne także dla osób o ograniczonej mobilności. Docelowo komunikację na stacji zapewni przejście podziemne oraz windy. Budowany już tunel o długości 48 m połączy dworzec z ul. Torową. Wkrótce zacznie się modernizacja peronu przy dworcu. Jeszcze w tym roku wykonawca rozpocznie prace na wiaduktach na ul. Powstańców Wielkopolskich oraz na ul. Sierakowskiej we Wronkach, a także na moście nad rzeką Wartą.

Termin zakończenia kontraktu na linii E59 od Rokietnicy do Wronek to sierpień 2020 roku. W przeciwieństwie do PKP PLK, która zawsze ukrywa opóźnienia, wykonawca otwarcie informował w lutym o około dwumiesięcznym opóźnieniu z powodu opóźnionych pozwoleń na budowę oraz otrzymanych zamknięć torowych.

Trwa modernizacja linii Poznań - Szczecin

Więcej o modernizacji linii E59 piszemy w tym wątku. Rozpisano już wszystkie planowane przetargi. Na kontrakcie Budimeksu przebudowywane są stacje Poznań-Wola, Kiekrz, Rokietnica i Szamotuły oraz na przystanki: Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. PLK wymienia, że perony zyskają nową konstrukcję i nawierzchnię. Dla podróżnych zamontowane będą ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej wraz z jasnym oświetleniem. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na ok 50 km odcinku z Poznania do Wronek, układane są nowe tory, montowana jest sieć trakcyjna i modernizowane obiekty inżynieryjne. Pociągi korzystają z jednego toru. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na rozkład jazdy - zapewnia PLK.

W ramach modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin, prace trwają także między Słonicami a Szczecinem Dąbie. Na początku 2020 r planowane jest rozpoczęcie przebudowy między Wronkami a Słonicami. PLK informuje w komunikacie, że efektem inwestycji będzie skrócenie czasu przejazdu najszybszych składów z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie "nawet do 50 minut", ale to zupełnie niemożliwe. W różnych komunikatach PLK podaje czasy przejazdu od 100 do 110 minut. Do tego tematu powrócimy wkrótce.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5