Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wojskowy wagon PKP Intercity cięższy, niż zakładano

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wojskowy wagon PKP Intercity cięższy, niż zakładano
Fot. M.Szymajda
Wyprodukowany przez FPS Cegielski wagon 177A-30 do przewozu wojska ma większą masę, niż wynikało to z wymogów przetargu. Dlaczego przewoźnik mimo to go odebrał?

Podczas targów Trako PKP Intercity i FPS – H. Cegielski zaprezentowały jeden z wagonów do przewozu wojska, które przewoźnik zamówił na zlecenie MON. Każdy z ośmiu wagonów będzie kosztował ok. 13 mln zł.

Pierwszy z nich został odebrany przez PKP Intercity w październiku – o dziesięć miesięcy później, niż planowano. Okazuje się że to nie jedyna zmiana. Według wymogów przetargu wagony 177A-30 miały mieć masę służbową niższą niż 53 tony. Tymczasem według oficjalnych dokumentów masa wynosi 54,7 tony. Dlaczego przewoźnik mimo to dokonał odbioru?

– Strony w dniu 26 lutego 2020r. zawarły aneks do umowy dotyczący modyfikacji strefy socjalnej, co analogicznie wpłynęło za wzrost masy służbowej – odpowiada Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Czy jednak te modyfikacje mogły aż tak znacznie podnieść masę wagonu? Jak uzupełnia przedstawicielka PKP Intercity, aneks socjalny został znacznie rozbudowany, a do tego na większą masę ma wpływ również dodatkowa instalacja wodna wraz ze zbiornikami.

Zdaniem MON, przedstawiciele innych państw członkowskich NATO wyrazili zainteresowanie wagonami do przewozu wojska, zamówionymi przez PKP Intercity.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij