NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)

| Michał Szymajda 21.09.2021 13,7k

Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
fot. M. Szymajda
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Zarówno PKP Intercity jak i FPS H. Cegielski pokazały nowe wagony, których klientem jest przewoźnik. Szczególnie ciekawy jest jeden z ośmiu wagonów do przewozu wojska, które zamówił MON.
Bardzo ciekawa była prezentacja wagonu, który został zamówiony przez PKP Intercity na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Zaprezentowany pojazd jest niezwykły nie tylko z tego powodu, że tego typu pojazdów nie zamawia już w Europie nikt, ale także z uwagi na wyposażenie. Jest to bowiem salonka, najprawdopodobniej do przewozu oficerów i VIPów, z licznymi przedziałami z miejscami do leżenia, w tym dwuosobowymi. W wagonie znajduje się w pełni wyposażona przestrzeń barowa, której pozazdrościć może wielu pasażerów, którzy korzystają z wagonów WARS.

W wagonie znajduje się, przy barze, niewielka przestrzeń konferencyjna. Są wszelkie udogodnienia – klimatyzacja, wieszaki na ubrania, rolety, system informacji pasażerskiej, ekrany LCD. Wagon będzie homologowany do kursowania także poza Polską, z prędkością 200 km/h.

8 wagonów dla MON zbudował FPS H. Cegielski i, oceniając ich wykończenie, zrobił to dobrze. Przedmiotem zamówienia opisanym w SIWZ była „dostawa 8 wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP, w tym 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu osób (żołnierzy) oraz dwóch wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju”. Zamówienie było kosztowne. Każdy z wagonów kosztował ok. 13 mln zł. Pierwszy z wagonów został odebrany przez PKP Intercity miało miejsce na początku października.

Podczas konferencji prasowej dwukrotnie prosiliśmy przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury o ocenę faktu zakupu wagonów w tym standardzie. Dwukrotnie ministrowie odmówili komentarza dla prasy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5