NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Województwo Podkarpackie pozytywnie ocenia projekt Krajowego Programu Kolejowego

| jar, Rynek Kolejowy 13.08.2015 165

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-13 16:25:47 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Zdjęcie godne Podkarpacia - kolebki PiS...
2015-08-13 18:54:44 Autor: Nevermor
---.adsl.inetia.pl
Pozytywnie jak najbardziej, po peselowsku i po pisowsku jak najbardziej ;)) Gdzie obiecane pociągi na linii Jasło Krosno Zagórz gni.y jedne ;(
2015-08-13 19:14:35 Autor: ŁOŚ SUPER KTOŚ
---.146.94.243.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do malkontentów: Mielec już 6 lat na osobowy pociąg czeka i jakoś nie narzeka.
2015-08-13 21:12:53 Autor: mietek
---.riz.pl
#polskawruinie
2015-08-13 22:15:11 Autor: marudero
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak , te zdjęcie obrazuje tzw "świetlane " ostatnie 26 lat dla Polski... Pogratulować.
2015-08-13 23:19:05 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego ani jedna aglomeracja w Polsce, nie zdecyduje się na wprowadzenie u siebie tramwajów dwusystemowych, wykorzystujących zarówno infrastrukturę kolejową i odcinkowo - tramwajową (w rejonach śródmiejskich). No dlaczego ???
2015-08-14 00:51:52 Autor: Leoś
---.leon.com.pl
Wydatki zaplanowane na Podkarpaciu stanowczo są za wysokie. To województwo nie ma pomysłu na kolej, a linia Jasło-Rzeszów wyremontowana za wiele milionów unijnych złotych jest najlepszym przykładem marnotrastwa programów unijnych!!! Obecnie kursują po tej linii 2 pary pociągów osobowych i 1 para dalekobieżnych. To jakiś kompletny absurd. Jeśli władze tego województwa nie mają pieniędzy na uruchomienie większej ilości składów to o wiele lepiej przeznaczyć te pieniądze dla Dolnego Śląska, Górnego Śląska czy Wielkopolski - oni na pewno zrobią z tego lepszy użytek, a po remoncie nigdzie nie uruchomią takich alibi-zugów jak Rzeszów. I to ma być nowoczesny region i miasto? Kompletny zaścianek nieco lepszy od Białegostoku.
2015-08-14 05:25:26 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Polska w ruinie. PiS za przykład zapaści całego kraju bierze widok z własnego podwórka, gdzie rządzi. Świetny prognostyk.
2015-08-14 09:17:51 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@huciński
Tramwaje 2-systemowe to dobra rzecz, ale UTK i PKP PLK przez 50 lat nie będą umiały znaleźć procedur na takie rozwiązanie.
UTK wydawało pozwolenie na używanie drezyn rowerowych na zamkniętej dla puciongów linii 108 pprzez 4 lata. Zastanawiali się m.in kto będzie maszynistą drezyny oraz jak ona przekroczy przejazd drogowy.
Dlatego uważam, że PKP PLK i UTK do zaorania!

@Maurycy i reszta wrogów PIS
Zrozumcie, że Podkarpacie to prowincja podziału fizycznogeograficznego Evropy, ktróra się ciągnie z Austrii do Rumunii. Wśród mieszkańców Podkarpacia >90% nie wie co to jest PIS!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podkarpacie
Natomiast woj.podkarpackie inwestuje w drogi wojewódzkie i Jasionka Airport i słusznie, bo puciongamy nikt tam nie jeździł. Drogi wojewódzkie są tam super jakości w porównaniu do reszty Polszy, zaś wokól Jasionki rozwija się Aviation Business District. Jechałem tam 5 dni temu furą i bylem pod wrażeniem. Puciongi pasażerskie w Karpatach nie "majom sensu ekonomicznego", natomiast drezyny rowerowe są git: 4 pedały się ciśnie i jazda! Byłem zachwycony. Na mokrych szynach poślizgi harosze niczym w parochodzie.
http://drezynyrowerowe.pl/pl/
2015-08-14 10:58:17 Autor: SAS
---.internetdsl.tpnet.pl
Jak długo jeszcze mamy czekać w Gorlicach, Jaśle, Krośnie, Sanoku, Zagórzu na dzienne połączenie z Krakowem i Śląskiem. Co z połączeniami regionalnymi i ich godzinowym DOSTOSOWANIEM do potrzeb dojeżdżających do pracy i szkół?
2015-08-14 12:05:49 Autor: rew
---.adsl.inetia.pl
Leoś: zgadzam się z Tobą za jednym wyjątkiem. Pieniądze lepiej przeznaczyć na kolej w dolnośląskim lub opolskim, ale nie w śląskim. Po wyremontowanej linii Częstochowa-Lubliniec dalej osobowe nie jeżdżą. Nikt nie wie czemu. Podobno nie ma pasażerów chętnych do jazdy (?)
2015-08-14 12:09:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@SAS
Gadasz jakby nie było busów, avtobusów i autobahny A4 Rzeszów-Krakau-Breslau-Dresden..
Do pracy i szkół od 15 lat nikt dojeżdża w Karpatach puciongiem.
Nie wygłupiaj się!
2015-08-14 12:50:44 Autor: pppp
---.nstream.pl
Tylko łącznik Krosno Turaszówka - Przybówka (ewentualnie Dębina) daje szanse na konkurencyjność kolei względem transportu drogowego, w szczególności indywidualnego i busów.
Szebnie - Jedlicze Męcinka jest względnie tani, ale nie wiele daje (tylko o 16,5 km skraca trasę, tj. 23 minuty, koszt w zależności od wariantu to 53 lub 40 mln zł).
Turaszówka - Przybówka: ok. 110 mln zł, skraca trasę o 24,8 km, czas jazdy o 34 minuty.

Biorąc pod uwagę fakt, że na pewno pojawią oszczędności poprzetargowe w realizacji projektów kolejowych to może się okazać, że możliwe będzie wybudowanie wariantu droższego, ale o wiele korzystniejszego pod względem czasowym (te 11 minut to wbrew pozorom duża różnica).
2015-08-14 12:58:13 Autor: pppp
---.nstream.pl
Jeszcze jedno - są badania które mówią, że dla ludzi nie ma większego znaczenia czy mają przystanek pod nosem czy oddalony w sąsiedniej miejscowości. Mogą sobie dojechać np do Krosna lub do Przybówki z Jedlicza i z innych mniejszych miejscowości by np. jechać do Rzeszowa, byleby podróż pociągiem była szybka i by było w czym wybierać, w sensie dużej częstotliwości kursów. O bezpieczeństwie jazdy nie wspominam...
2015-08-14 14:48:32 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@pppp
są badania, które mówią, że człowiek pochodzi od małpy.
Gdyby z Ustrzyk Dolnych do Rzeszowa pociąg jechał 1 h, to bym nim czasem i ja pojechał.
Przecie kolej żelazna musi mieć prędkość handlową >100 km/h, aby była konkurencyjna wobec blachosmrodów.
Ja ostatnio jeżdżę pociągiem, który ma taką prędkość*, a dziś nawet na gapę nim przyciąłem. Ale to daleko od ś.p. węzła Zagórz itp.okolic.

* - mimo to "door to door" i tak szybciej wychodzi furą!!!
2015-08-14 15:33:51 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Ogłaszanie jakiś programów na dwa miesiące przed wyborami jest dosyć zabawne... Nagle tyle projektów, które oczywiście zostaną zrealizowane! Kto chce wierzyć, niech wierzy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5