NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Województwo Mazowieckie planuje wydać 135 mln euro na kolej

| UMWM 26.02.2015 200

Województwo Mazowieckie planuje wydać 135 mln euro na kolej
fot. Rynek-Kolejowy.pl
Zarząd Województwa Mazowieckiego i PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały list intencyjny na realizację programu polepszenia przewozów przy wsparciu unijnych środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Chodzi o kwotę 135 mln euro. Przedsięwzięcie rekomenduje m.in. budowę odcinka linii kolejowej do portu lotniczego w Modlinie.

– Rozpoczynamy nową perspektywę finansową UE. W regionalnym programie operacyjnym zawartych jest 135 mln euro na rozwój szeroko rozumianych projektów kolejowych – na rozwój linii kolejowych, modernizację, nowoczesnego taboru kolejowego i budowę zapleczy technicznych – powiedział marszałek Adam Struzik. – Podpisaliśmy z PKP PLK list intencyjny, który ma służyć temu, aby w odpowiedniej kolejności, w odpowiedni sposób realizować kolejne inwestycje modernizacyjne.

Wskazane linie kolejowe będą służyły głównie aktywizacji rozwoju gospodarczego i oczywiście skróceniu czasu podróży – dodał. PKP PLK i zarząd województwa mazowieckiego deklarują podjęcie wspólnych działań, dzięki którym, poprzez poprawę i rozbudowę infrastruktury kolejowej, zwiększy się udział w przewozach transportu kolejowego.

– PLK w ostatnim roku zrealizowała ważne projekty za ponad 7 mld zł, zapewniające rekordowo krótkie połączenia Mazowsza m.in. z Pomorzem, Dolnym i Górnym Śląskiem, Małopolską. Równie ważne są też linie regionalne i lokalne, które trzeba odnowić. Najlepiej wskazać je mogą gospodarze regionu będący jednocześnie organizatorami przewozów – ocenił Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP PLK.

Na liście inwestycji ujęto min.: budowę odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do portu lotniczego wraz z budową peronu w okolicy terminalu, rewitalizację linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock, modernizację linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele, prace na trzech liniach kolejowych: linii nr 28 na odcinku Wieliszew – Zegrze, linii nr 29 na odcinku Mostówka – Ostrołęka i linii nr 36 na odcinku Ostrołęka – Śniadowo.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1087)
2015-02-26 16:14:08 Autor: GOH
---.dynamic.chello.pl
Szanowna Redakcjo,
Czy w RPO nie jest zapisane przypadkiem 135 mln, ale EURO?
2015-02-26 16:35:27 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Ostrołęka-Chorzele to dla towarowych do fabryki Ikea?
Ostrołęka-Śniadowo po co?
Pociągi pasażerskie od 20 lat tam nie jeżdżą, a towarowe raz na tydzień 15 km/h i to chyba tylko do.Łomży z węglem.
2015-02-26 17:12:27 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Podlasiaki chcą 36 remontować u siebie , a Warmiaki 35 u siebie. Może jak to zamkną to jakieś towary ktoś powiezie . Bo oczywiście o ruchu pasażerskim nie ma co nawet myśleć ze względów wiadomych.
2015-02-26 17:13:31 Autor: Władymirowicz
---.free.aero2.net.pl
Kolego, gdybyś regularnie czytał newsy na RK bądź lokalne portale informacyjne wiedział byś zapewne że województwo podlaskie planuje modernizacje linii Łapy - Śniadowo - do granicy województwa oraz linii Śniadowo - Łomża w ramach RPO w przyszłej perspektywie finansowej, więc chyba logiczne i rozsądne jest że sąsiednie województwo nie pozostaje w stosunku do tego obojętne ?

Pociągi pasażerskiej w kierunku Śniadowa nie jeżdżą nie od 20 a od 15 lat, gdy będzie istaniała porządna i umożliwiająca osiąganie cywilizowanych prędkości pociągów infrastruktura powrót przewozów pasażerskich będzie raczej kwestią czasu.
2015-02-26 17:57:03 Autor: firebwoy
---.toya.net.pl
A gdzie modernizacja linii nr 22 Radom - Drzewica?
2015-02-26 18:15:06 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@firebwoy
Raczej jej nie będzie. Pewne dlatego że gorzej lub lepiej to się jednak tam toczy.
2015-02-26 18:26:50 Autor: IR
---.dynamic.chello.pl
Bandera kocha busy,metro i kdp. Reszta do zaorania.
2015-02-26 18:39:51 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Wladymirowicz
Już widzę jak przez zmodernizowana stację Śniadowo mkną pociągi Regio z Łomży do Białego i ekspresy z Łomży do Warszawy..
+ potężny ruch towarowy
Tak samo jak po wyremontowanej linii z Jasła do Rzeszowa..
2015-02-26 19:00:27 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jeżeli zrobią bocznicę kolejową to mam nadzieję, że przynajmniej z głową (min. 120 km/h) i oczywiście dwa tory,a nie jakaś prowizorka
2015-02-26 19:29:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Jedyna przyszłość dla tych linii to przekazanie ich w dzierżawę towarowym przewoźnikom prywatnym, ale i to marnie widzę pośród pastwisk i lasów tej części naszego kraju, gdzie nie ma żadnego przemysłu ani żadnego tranzytu. Do Łomży i Ostrołęki zawsze trochę węgla pojedzie. Może nawozy, cement i w drugą stronę drewno.
Oczywiście wyremontowaną linię chętniej ktoś weźmie niż zarośnięta krzakami. Przewozy pasażerskie przeszły do historii i mają rację bytu tylko w okolicach wielkich miast.
@IR
Mylisz się. Nienawidzę busów. Nie przepadam za metrem (podziemna rura bez widoków z okna + klaustrofobia). Jadąc KDP miałem mieszane uczucia, bo bardziej się czułem jak w samolocie niż w pociągu.
Od 20 lat jestem MiKolem i byłem (niezbyt długo) etatowym kolejarzem. Wcale też nie jestem fanem motoryzacji.
2015-02-26 19:56:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin
Nie zauważyłem rozsądnego komentarza kolegi wcześniej, więc teraz przyznaję rację.

W Ostrowi Maz, Śniadowie, Łomży, Czerwonym Borze jadąc setki razy blachosmrodem pociąg widziałem raz: SM 42 z kilkoma Eaos z węglem niedaleko p.o.Koziki.
Ze stawkami PLK i nadzorem UTK nic się nie zmieni, nawet jak będą tam dwu torowe szlaki 160 km/h z drutem za 10 mld €
2015-02-26 20:18:40 Autor: keks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brzmi nieźle, ale zobaczymy ile z tego się spełni.
2015-02-26 21:18:50 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Najwyższy czas już pomyśleć o sensownych relacjach stykowych. Co i kto przeszkadza, żeby KM dojechało do Kutna, Torunia, Lublina, Łodzi i Kielc a PR lub Arriva do Płocka (z Torunia p. Sierpc i Łodzi), Warszawy (z Lublina) czy Radomia (z Kielc i Lublina)?
2015-02-26 22:05:43 Autor: maszynista69
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
A kiedy koleje mazowieckie mają zamiar uraczyć swoich pracowników - maszynistow, jakimikolwiek podwyżkami wynagrodzeń. Bo od 4 lat nic nie było. Piszecie tylko jak te km-y inwestują w tabor i jaki to maja nowoczesny sprzęt, a o zarobkach i o tym ze Maszynista w KM zarabia 1700zl brutto nikt nie pisze. ..
2015-02-26 22:22:32 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Arrivederci
Przeszkadza rozczłonkowanie na województwa i dobrze Pan o tym wie. Po co ciągle pytać o to samo. W dzisiejszych realiach muszą dogadać się w tej sprawie samorządy sąsiednich województw. I to by było na tyle.
@maszynista69
Sam jestem maszynistą (nie w KM). 1700 brutto to mała nieścisłość. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd , lepiej nic nie pisać. A podwyżki w KM to już inny temat , i tu ma Pan rację.
2015-02-26 22:27:31 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Oczywiście pojadą tak jak piszesz tylko wtedy gdy PLK da odpowiednio niskie stawki za przejazd . Ale to będzie "trudne", i może się nie udać. (-:
2015-02-26 23:25:52 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Po wielu komentarzach widać, ze Aronizm jest jednak chorobą zakaźną. Dlaczego niby pociągi z Łomży do Warszawy mają się nie opłacać??? Skoro opłacają się do i z Czeremchy, gdzie linia jeszcze bardziej przebiega "przez pola i lasy" a stacje są daleko za miastami, to tym bardziej opłacą się do Łomży, gdzie dworzec jest w centrum. Do tego jeszcze Ostrołęka po drodze. Podlaski szynobus z Białegostoku do Ostrołęki, również mógłby zgarnąć trochę pasażerów po drodze, pod warunkiem, ze będzie przyspieszony na odcinku Białystok - Łapy.
2015-02-26 23:48:00 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Tomo1976
Pani Tomo , ja osobiście bardzo bym chciał aby te pociągi o których tu mowa jeździły wożąc tabuny ludzi. Ale na dzień dzisiejszy to raczej niemożliwe , nawet przy wyremontowanych liniach z powodów które nieraz już na tym forum wyłuszczano ( Aron , Stefan Banderą i inni). Po prostu taka jest rzeczywistość i realia dotyczące przewozów pasażerskich. Nie jestem pewien czy przewozy do Czeremchy są opłacalne (mam nadzieję że tak , ale jest ona słaba). Po prostu tutaj samorząd akurat postanowił dołożyć , ale może dojść do wniosku że wystarczy i nie będzie na to rady. I to nie jest Aronizm (skądinąd ciekawy mem , Aron powinien być dumny), tylko ocena rzeczywistości. Oczywiście Moja i tendencyjna , ale mam do niej prawo. Pozdrawiam. I oby pociągi kursowały.
2015-02-27 07:46:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Tomo 1976
Mi się też marzy, żeby takie pociągi pasażerskie przez Śniadowo jeździły najlepiej co godzinę, ale nie ma na to szans. Przecie w dawnym woj. łomżyńskim to już nawet PKSy (też biorące dotację) poznikaly.
KM to się wydaje, że takie opłacane, a rentowne są tylko (jak przypuszczam) ze 3-4 linie w odległości do 30 km od W-wy
2015-02-27 08:43:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Wyda 135 mln bo musi wydać, choć pierwotnie bardzo nie chciało tego zrobić.

I nikt się tutaj nawet słowem nie zająknął, że to jest robota CZT:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/item/106-mazowsze-wziete-135-mln-euro-na-kolej-w-nowym-rpo

A jakie sukcesy ma ekipa seniorów, partnerów i innych śpeców? Ano ŻADNE. I ból d... ściska, co? Antykolejowe cieniasy.
2015-02-27 09:26:03 Autor: kms
---.static.ip.netia.com.pl
Gdyby była normalna przejezdność szlaku Łapy - Ostrołęka, to bardzo by to pomogło w obecnych objazdach.
A tak towary jeżdżą do Ostrołęki i dalej spalinkami przez Małkinię do Białegostoku oraz przez Czeremchę, często nadrabiają po 150km przez to.
2015-02-27 10:39:15 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Stefan banderą: Twoje mikolstwo wyraża się oczywiście w podróżowaniu autobusami (busów bowiem nienawidzisz) pomiędzy wielkimi aglomeracjami, gdzie dopiero przesiadasz się w pociąg?
2015-02-27 11:30:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Skoro towarom opłaca się nadrabiać 150km po zapuszczonych szlakach,
to proszę sobie wyobrazić jak by to wyglądało, gdyby sieć PLK była poszatkowana między kilku niezależnych i konkurujących ze sobą przewoźników towarowych.
Na pewno nie byłoby tendencji spadkowej w przewozie towarów po szynach, tylko dynamiczny wzrost. A tak mamy PLK z setkami milionów dotacji i nieustanne "tory na TIRy"
@Tomek Janiszewski
Mylisz się kolego!
Rejsowym autobusem międzymiastowym w Polsce w ciągu ostatnich 15 lat jechałem 4 razy i zawsze bardzo cierpiałem:
- z Warszawy do Lwowa (nie mogłem usiedzieć, więc rozłożyłem se karimate z tyłu w korytarzu i spałem jak w plackartnym, a Ukraińcy z politowaniem się patzryli)
-Neobus z Warszawy do Leska (kierowca szybko i dobrze jechał, ale przesiedli mnie w swojej bazie za Rzeszowem do jakiegoś mikro-busa i cierpienia wzrosły niepomiernie)
-InterRegioBus z Krakowa do Leska (musiałem siłą się wpychać i stać obok kibla do Tarnowa, bo było 2x więcej chętnych niż pasażerów, na szczęście potem się wepchałem na przód i se pogadałem z kierowcą)
-InterCityBus z Tarnobrzega do Zwierzyńca (kabaret! Byłem jedynym pasażerem. Kierowca nie znający dojazdów na dworce kolejowe i kierownik pociągu nie znający dróg się gubili na co 2.skrzyżowaniu. Całą sytuację ratowalo 2 SOKistów i Krzysztof Hołowczyc z AutoMapy)
2015-02-27 11:51:05 Autor: tesrtertgrgr
---.hapay.pl
Lotnisko Modlin znajduje się w Nowym Dworze Mazowieckim a nie w Modlinie, który nie istnieje od pół wieku.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1087)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5