NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Majewski: Decyzja na temat podziału Mazowsza nie może zapaść w pośpiechu

| Rynek Infrastruktury 20.01.2016 113

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-20 09:25:47 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Cudowny pomysł. Przyszłe wojewodztwo mazowieckie bedzie miało na czym zaoszczedzic:

Ostrołęka - Tłuszcz
Tłuszcz - Legionowo
Siedlce - Czeremcha
Sierpc - Nasielsk
Sierpc - Kutno
Czachówek - Góra Kalwaria
Radom - Demblyn
Radom - Drzewica

Buszarze już grzejom silniki i zacierajom ręce.
2016-01-20 09:31:43 Autor: ja
---.radom.vectranet.pl
Pan Struzik wiadomo bedzie bronil swoich 4 liter, bo przyrosł do stołka. Najwyzszy czas wydzielic Radom i Plock z tego molochu , gdzie 90 % pieniedzy idzie na Warszawe a ochlapy trafiaja do Radomia.
2016-01-20 09:40:54 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Radom jako drugie najwieksze miasto (200+ tys mieszkancow) po Warszawie w obecnym mazowieckim ma szanse zostać stolycą nowego wojewodztwa mazowieckiego. Za Radomiem przemawia, ze ma juz lotnisko, a na LK8 bedzie mozna przetrasowac czesc puciongów z sieci osadniczej włoszczowsko-opoczyńskiej, w tym zakladam niektore krakowske pendolyno, o nie godzi sie, zeby miasto wojewodzkie w waznym korytarzu transportowym, laczacym aglomeracje warszawską z krakowską i dalej, z poludniem Europy, nie mialo przynajmniej jednej pary EIP.
2016-01-20 11:24:58 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
To prawda, ale to są oczywistości i tak szanowany ekspert mógłby pokusić się o coś konkretniejszego.
2016-01-20 12:07:55 Autor: bułka
---.adsl.inetia.pl
Oddzielenie Warszawy od reszty województwa to nie taki zły pomysł. Takie coś funkcjonuje w wielu państwach np. Niemczech, Francji, Czechach. Warszawa jak i woj. Mazowieckie mogą wiele na tym zyskać.
2016-01-20 12:26:51 Autor: K 65- znawca tematu
---.174.106.69
Widzę, że tu niektórzy sobie już ostro dowcipkują i szydzą z po dłego Radomia tylko, że w klasycznym prawie administracyjnym czy Nauce Administracji Publicznej wydzielenie oznaczać będzie mniej więcej tyle, że Warszawa przestanie wchodzić w skład nowego województwa mazowieckiego, stanie się WOJEWÓDZTWEM GRODZKIM (nie mylić a Panią Anią vel Panem Krzysztofem) albo WOJEWÓDZTWEM aglomeracyjnym (jeżeli obejmie to też podwarszawskie powiaty) , ale SIEDZIBĄ nowego województwa (budynków urzędów) będzie NADAL Warszawa jako centryczne miasto spajające obszary OKÓLNE (tak to się fachowo nazywa).

Tak samo jak np. w Skierniewicach czy Ostrowie Wlkp. jest gmina miasta Skierniewice oraz okólna gmina WIEJSKA o nazwie Skierniewice obejmująca miejscowości pod-skierniewickie/ pod-ostrowskie , ale siedziba tej gminy znajduje się w mieście Skierniewice/ Ostrów Wlkp. , ponieważ miasto spaja cały obszar i ludność wiejska do urzędu dojeżdża do miasta.

Analogicznie szczebelek wyżej, czyli powiat grodzki i powiat ziemski. Przykład Opole, Legnica czy Radom. SAME MIASTA nie wchodzą w skład powiatu ziemskiego opolskiego, legnickiego czy radomskiego, który je otacza, ale siedziba urzędów i powiatowych zakładów usług publicznych znajduje się W MIEŚCIE. Gdyż to miasto spaja cały obszar wiejski – jednocześnie SAMO do niego nie wchodząc. Miasto ma swój powiat grodzki, gdzie gmina jest jednocześnie powiatem, a Prezydent Miasta jest jednocześnie starostą.

Tu będziemy mieli ten sam model, z tym że wyniesiony na poziom jeszcze wyższy, bo WOJEWÓDZKI.

Wydzielenie Warszawy z województwa mazowieckiego nie oznacza automatycznie jak sądzą co niektórzy przeniesienie stolicy do Płocka albo Radomia czy podziału pomiędzy te dwa miasta siedzib wojewody (np. w Płocku) i sejmiku ( np. w Radomiu- czy na odwrót). Jedynym miastem spajającym całość JEST WARSZAWA. Mieszkańcy Siedlec czy Ostrołęki nie zaakceptują nigdy zwierzchności Płocka lub Radomia. Mieszkańcy Ciechanowa nie zaakceptują nigdy zwierzchności Radomia , bo Płock mają przynajmniej blisko i równać się z nim nie mogą - choć i tu pewnie ze względów ambicjonalnych będzie mała wojenka.

Bardziej racjonalnym rozwiązaniem jest reforma W SKALI CAŁEGO kraju i powrót do koncepcji ok. 30-35 województw skupionych wokół miast 100 tys. i obszarze w promieniu 50-60-70 km oraz ludności nieco poniżej 1 mln. oraz takim układzie likwidacja powiatów, bo średnie czy małe województwa wykluczają istnienie powiatów.

Targ płocko- radomski jaki wyniknie z tej sprawy otworzy tylko Puszkę „ZZZZ PANDORĄ” :D :D :D i wywoła tylko lawinę roszczeń w całym kraju.

Płocka z Radomiem –a te dwa miasta z Siedlcami Ostrołęką i Ciechanowem nic wzajemnie nie łączy poza Warszawą. Oczywiście wyjątek to relacja Płock - Ciechanów czy Siedlce – Ostrołęka. Ale Radom nie będzie zarządzał nigdy ani Siedlcami, ani tym bardziej Ostrołęką, Ciechanowem, czy Płockiem ani nie wojewódzkimi w latach 75-98 Żyrardowem, czy Sochaczewem (dawne skierniewickie).

Płock z kolei może co najwyżej zarządzać jedynie Ciechanowem, czy Sochaczewem. Nawet Żyrardowem JUŻ NIE. Ani historycznie małopolski Radom, ani podlaskie Siedlce nie zgodzą się na władzę z Płocka.

To tyle temacie. Prowincjonalne Mazowsze może być podzielone co najwyżej na trzy odrębne województwa : oddzielne płockie ( z Ciechanowem), oddzielne radomskie oraz oddzielne siedleckie ( z Ostrołęką). Czwartym województwem będzie stołeczne warszawskie z Żyrardowem i Sochaczewem (bo skierniewickie nie ma potencjału na reaktywację) oraz z Mińskiem Mazowieckim (który raczej nie wróci pod siedlecką, władzę nawet w przypadku reaktywacji)


PIS jak zawsze miesza. W czasach Buzka podnosił łapska jako AWS za obecnym reaktywowanym stalinowskim podziałem administracyjnym z 1950 roku (minus koszalińskie, które teraz też chce odtwarzać) obecnie nie ma pojęcia o czym mówi w kontekście podziału molocha mazowieckiego.

Trzeba iść albo konsekwentnie w duże makroregiony 8-10 w skali kraju z około 100-150 silnymi ekonomicznie samowystarczalnymi powiatami albo w średniej wielkości województwa w graniach 30-35 w skali kraju (przy kryteriach 100 tys. w mieście wojewódzkim – na Ścianie Wschodniej dla Siedlec , czy Przemyśla można zrobić wyjątek i odstąpić - obszar w promieniu 50-60 km, czasem do 100 km oraz ludność w graniach 1 mln lub nieco poniżej, bo Polska się wyludnia) wtedy oczywiście bez szczebla powiatowego, który przy średnich lub małych województwach jest zbędny.

I to są jasne kryteria – SPRAWIEDLIWE DLA WSZYTSKICH
A nie jakieś demagogiczne argumenty płynące najbardziej z Opola, Zielonej Góry czy Koszalina (który w 1998 jako jedyny nie został przywrócony z dawnej 17-ki) że tym miastom województwa SIĘ NALEŻĄ, bo były te 25 lat dłużej siedzibą województw (lata 50-75) niż te miasta 100 tys., które dołączyły do tego grona dopiero w okresie gierkowskim w 75 roku. Czyli np. Kaliszowi, Włocławkowi , Płockowi , Elblągowi, Legnicy, Bielsku Białej (175 tys.) – absolutnie już reaktywacja województwa się NIE NALEŻY. Na jednym z forów dotyczących reaktywacji tzw. środkowo-pomorskiego przeczytałem, że nie można porównywać Koszalina do Kalisza, Płocka czy Włocławka. Bo Koszalin był już województwem w latach 50-75 i w ogóle Koszalin potęgą jest i basta
Ha ha ha ha

Niby czemu ???
Płock pod względem przemysłu i liczby ludności stoi wyżej nie tylko od nie-wojewódzkiego obecnie Koszalina (jako jedynego z dawnej 17-ki) ale i nawet wojewódzkiego Opola ( zachowanego w 1998 roku z dawnej 17- ki ).

Kalisz też moim zdaniem stoi wyżej od Koszalina może nie od Opola, ale od Koszalina na pewno.

Także albo rybka albo pika. Albo dla każdego W TEJ SAMEJ SYTUACJI sprawiedliwie to samo albo nie będzie żadnej reformy.
2016-01-20 12:30:48 Autor: K 65
---.174.106.69
Dlaczego system cenzuruje przymiotnik P O D U P A D Ł E G O – przecież to nie przekleństwo i wyszło po[… ]dłego??? co zmieniło sens zdania.
2016-01-20 13:48:20 Autor: grabi
---.free.aero2.net.pl
Kogo reprezentuje Majewski?
Ano Arive czyli obcy kapitał patrz Zarząd fundacji Pro kolej.
Jeżeli nastąpi podział Mazowsza automatycznie Rząd musi połączyć przewoźników i stworzyć jedno PKP wtedy obyłoby się bez uszczerbku dla podróżnych tylko prezesi zasilą urząd pracy. Pan Majewski płacze nad KM bo może Ariiva chce kupić KM i położyć łapę na budżecie Mazowsza przecież Struzik rzucił pomysł sprzedaży KM. Dlatego z rezerwą należy podchodzić do ,,ekspertów,, wynagradzanych przez obcy kapitał.
2016-01-20 13:48:31 Autor: grabi
---.free.aero2.net.pl
Kogo reprezentuje Majewski?
Ano Arive czyli obcy kapitał patrz Zarząd fundacji Pro kolej.
Jeżeli nastąpi podział Mazowsza automatycznie Rząd musi połączyć przewoźników i stworzyć jedno PKP wtedy obyłoby się bez uszczerbku dla podróżnych tylko prezesi zasilą urząd pracy. Pan Majewski płacze nad KM bo może Ariiva chce kupić KM i położyć łapę na budżecie Mazowsza przecież Struzik rzucił pomysł sprzedaży KM. Dlatego z rezerwą należy podchodzić do ,,ekspertów,, wynagradzanych przez obcy kapitał.
2016-01-20 17:46:08 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
W odpowiedzi na post PITZ filia:
"Radom jako drugie najwieksze miasto (200+ tys mieszkancow) po Warszawie w obecnym mazowieckim ma szanse zostać stolycą nowego wojewodztwa mazowieckiego. Za Radomiem przemawia, ze ma juz lotnisko, a na LK8 bedzie mozna przetrasowac czesc puciongów z sieci osadniczej włoszczowsko-opoczyńskiej, w tym zakladam niektore krakowske pendolyno, o nie godzi sie, zeby miasto wojewodzkie w waznym korytarzu transportowym, laczacym aglomeracje warszawską z krakowską i dalej, z poludniem Europy, nie mialo przynajmniej jednej pary EIP."
Możliwe, że po dokończeniu ostatniego fragmentu linii nr 22 odc. z Drzewicy przy CMK do Radomia, będą jeździć pociągi PKP IC Flirt III jako IC z Krakowa do Warszawy i Olsztyna. Jechały by wtedy przez Kielce jak teraz, a potem przez Skarżysko - Radom i dalej linią nr 22 do CMK, a potem ów magistralą.

Wyremontowany odcinek linii nr 22 będzie miał szlakową v120, co w połączeniu z pozostałym odcinkiem zapewni możliwość jazdy szybszym pociągom ŁKA i KM z Radomia do Łodzi i odwrotnie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5