Partnerzy serwisu:
Biznes

Włosi pomogą zbudować KDP na Ukrainie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
15-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Włosi pomogą zbudować KDP na Ukrainie?
fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Odessie
Ukrzaliznycia poszukuje partnerów dla projektów, które chce realizować w następnym dziesięcioleciu. Chodzi m.in. o budowę kolei dużych prędkości.

W ubiegłym tygodniu Ukrzaliznycia podpisała memorandum o współpracy z Ferrovie Dello Stato – kolejową państwową spółką, będącą odpowiednikiem naszego PKP SA. Ukraińcy chcieliby od Włochów zyskać wiedzę dotyczącą planowania i budowy linii kolei dużych prędkości. Chcą uzyskać dostęp do nowinek technicznych, które charakteryzują rozwiniętą sieć KDP na Półwyspie Apenińskim, ale w grę wchodzi też innego rodzaju współpraca.

– Współpraca obejmuje również szkolenia i zaawansowane szkolenia kadr kolejowych obu stron, program trenerski oraz konsultacje bilateralne. Przewiduje się utworzenie wspólnej grupy roboczej ekspertów w celu ułatwienia wykonania memorandum – czytamy w informacji Ukrzaliznyci.

FS jest potężnym graczem na europejskim rynku kolejowym. Od 2017 roku jest np. właścicielem Kolei Greckich, w które obecnie inwestują. W informacji brak jednak konkretów, pomijając już to, że memoranda tego rodzaju Ukraińcy podpisują niemal po każdym spotkaniu z kolejarzami zza granicy. 

Przypomnijmy, że jedna z umów intencyjnych, podpisana między rządem Ukrainy a Deutsche Bahn doprowadziła rok temu do wielkiego zamieszania medialnego, gdy minister infrastruktury Władysław Kryklij powiedział, że podpisana w Davos umowa oznacza oddanie UZ w zarząd DB. W krótkim czasie wywołało to szok na Ukrainie. Minister tłumaczył później, że chodzi o doradztwo DB w kwestii zmian legislacyjnych dostosowujących działanie Kolei Ukraińskich do tych, w których działają koleje w ramach Unii Europejskiej.

Niemniej warto zaznaczyć, że zarówno Koleje Ukraińskie, jak i rząd Ukrainy czyni starania na rzecz przyciągnięcia kapitału z zachodniej Europy, czy modernizacji swojej infrastruktury z myślą o otwarciu np. na Polskę. Przykładem tego pierwszego mogą być rozmowy ze Stadlerem dotyczące budowy fabryki taboru na Ukrainie, przykładem drugiego zaś plan budowy „europejskiego” toru od polsko-ukraińskiej granicy do Lwowa. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij