Partnerzy serwisu:
Biznes

Włosi pomogą zbudować KDP na Ukrainie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
15-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Włosi pomogą zbudować KDP na Ukrainie?
fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Odessie
Ukrzaliznycia poszukuje partnerów dla projektów, które chce realizować w następnym dziesięcioleciu. Chodzi m.in. o budowę kolei dużych prędkości.

W ubiegłym tygodniu Ukrzaliznycia podpisała memorandum o współpracy z Ferrovie Dello Stato – kolejową państwową spółką, będącą odpowiednikiem naszego PKP SA. Ukraińcy chcieliby od Włochów zyskać wiedzę dotyczącą planowania i budowy linii kolei dużych prędkości. Chcą uzyskać dostęp do nowinek technicznych, które charakteryzują rozwiniętą sieć KDP na Półwyspie Apenińskim, ale w grę wchodzi też innego rodzaju współpraca.

– Współpraca obejmuje również szkolenia i zaawansowane szkolenia kadr kolejowych obu stron, program trenerski oraz konsultacje bilateralne. Przewiduje się utworzenie wspólnej grupy roboczej ekspertów w celu ułatwienia wykonania memorandum – czytamy w informacji Ukrzaliznyci.

FS jest potężnym graczem na europejskim rynku kolejowym. Od 2017 roku jest np. właścicielem Kolei Greckich, w które obecnie inwestują. W informacji brak jednak konkretów, pomijając już to, że memoranda tego rodzaju Ukraińcy podpisują niemal po każdym spotkaniu z kolejarzami zza granicy. 

Przypomnijmy, że jedna z umów intencyjnych, podpisana między rządem Ukrainy a Deutsche Bahn doprowadziła rok temu do wielkiego zamieszania medialnego, gdy minister infrastruktury Władysław Kryklij powiedział, że podpisana w Davos umowa oznacza oddanie UZ w zarząd DB. W krótkim czasie wywołało to szok na Ukrainie. Minister tłumaczył później, że chodzi o doradztwo DB w kwestii zmian legislacyjnych dostosowujących działanie Kolei Ukraińskich do tych, w których działają koleje w ramach Unii Europejskiej.

Niemniej warto zaznaczyć, że zarówno Koleje Ukraińskie, jak i rząd Ukrainy czyni starania na rzecz przyciągnięcia kapitału z zachodniej Europy, czy modernizacji swojej infrastruktury z myślą o otwarciu np. na Polskę. Przykładem tego pierwszego mogą być rozmowy ze Stadlerem dotyczące budowy fabryki taboru na Ukrainie, przykładem drugiego zaś plan budowy „europejskiego” toru od polsko-ukraińskiej granicy do Lwowa. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij