NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57

| Martyn Janduła 04.11.2016 62

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57
fot. MS
Należące do województwa wielkopolskiego 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 doczeka się modernizacji. W Urzędzie Marszałkowskim otwarto właśnie oferty. Udział w postępowaniu wzięły trzy podmioty.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu prowadzi postępowanie przetargowe na modernizację 5 składów elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przejdą ją elektryczne zespoły trakcyjne o oznaczeniach kolejowych EN57-1027, EN57-1061, EN57-1141, EN57-1804 i EN57-1805, stanowiących własność województwa wielkopolskiego.

Trzech chętnych

3 listopada doszło do otwarcia ofert. Udział wzięło trzech oferentów. Najwyższą cenę zaoferował Newag, który wycenił swoją ofertę na 48,89 mln zł brutto. Zaoferował przy tym 36 miesięczną gwarancję.

Drugą w kolejności ofertą pod względem ceny jest H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Tutaj oferta opiewa na kwotę 42,83 mln zł brutto. Oferent zaproponował gwarancję na 42 miesiące.

Ostatnią ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, wchodzące w skład grupy Pesa. Firma zaproponowała cenę w wysokości 40,45 mln zł brutto. Dodatkowo oferent przyznał na zamówienie 60 miesięcy gwarancji.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 43,05 mln zł brutto. Oznacza to, że tylko dwie oferty mieszczą się w założonym przez Urząd Marszałkowski budżecie. Termin realizacji zadania wynosi do 330 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy.

Nowe toalety, drzwi, siedzenia… klimatyzacja

W zmodernizowanych składach znaleźć ma się minimum 180 miejsc siedzących. Dodatkowo do 10% tej wartości mogą stanowić siedzenia uchylne. W pojeździe pojawi się klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz w kabinie maszynisty. Pasażerowie z pewnością ucieszą się z nowych modułowych toalet systemu zamkniętego, w których dodatkowo znajdą się nowa umywalka, nowe lustro, suszarka do rąk i całe inne wyposażenie. Wykonawca będzie musiał zainstalować także stojaki do przewozu co najmniej czterech rowerów. Stojak musi umożliwiać przewóz roweru w pozycji pionowej.

Modernizacja napędu i wózków ma pozwolić na podwyższenie prędkości do co najmniej 120 km/h. Wykonawca dodatkow będzie musiał wymienić całe poszycie boczne w trzech składach. Zlikwidować drzwi zewnętrzne do „przedziału służbowego”. Podłogę pokryć ma mata wygłuszającą o grubości co najmniej 3 mm, sklejka o grubości co najmniej 12 mm (przekładaną korkiem wygłuszającym) i wykładzina trudnościeralna.

Przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone mają zostać od przedziału pasażerskiego zamkniętym przedsionkiem ze szkła bezpiecznego uniemożliwiającym swobodny przepływ powietrza z zewnątrz pojazdu. Kabina maszynisty zyska zupełnie nowe okna. Zastosowanie drzwi odskokowo-przesuwnych. Oznacza to tym samym, że modernizacja będzie bardzo zbliżona do tej, którą wykonały Koleje Mazowieckie.

Cena – 60%

Zamawiający przy wyborze wykonawcy posłuży się dwoma kryteriami. Pierwszym jest cena, która stanowi 60% wagi oceny przetargowej. Drugim kryterium zamówienia jest długość okresu gwarancji na cały pojazd, które stanowi 40%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (797)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (797)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5