NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska odkłada przetarg na przewozy kolejowe przez pandemię

| Jakub Madrjas 08.01.2021 26

Wielkopolska odkłada przetarg na przewozy kolejowe przez pandemię
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego odłożył planowany przetarg na obsługę części linii kolejowych w regionie na przyszły rok.
W styczniu ubiegłego roku ukazało się ogłoszenie o zamiarze organizacji przetargu na obsługę części linii kolejowych w Wielkopolsce. Wydzielona część linii w regionie jest zaskoczeniem. Chodziło o wykonywanie połączeń taborem elektrycznym od 12 grudnia 2021 do połowy grudnia 2024 roku, czyli przez okres 3 lat. Zlecona w ramach przetargu praca przewozowa miała nie przekraczać 1,2 mln pociągokilometrów. To mniej więcej jedna dziesiąta obecnych przewozów w województwie. – Przetarg ma stanowić częściowe otwarcie rynku przewozów kolejowych w regionie i zebranie doświadczeń przed ogłoszeniem przetargu na przewozy na terenie całego województwa wielkopolskiego, a przede wszystkim wybór najkorzystniejszej oferty – informowało nas biuro marszałkowskie.

Do przetargu jednak nie doszło, a teraz ukazało się oficjalne ogłoszenie o jego przesunięciu. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Robert Pilarczyk, dyrektor departamentu transportu UMWW, termin przetargu został przesunięty z powodu "zmian w zapotrzebowaniu pasażerów na regionalne przewozy kolejowe", co wynika oczywiście ze stanu epidemii obowiązującego w całym kraju. – Ponadto obecna sytuacja dość znacząco zaburzyła koszty realizacji usług transportowych oraz wpłynęła na wzrost niepewności prognozowanych przychodów ze sprzedaży biletów. Biorąc pod uwagę te obiektywne przesłanki, Województwo Wielkopolskie – jako organizator przewozów – podjęło decyzję o odroczeniu terminu przetargu – tłumaczy.

Obecnie Województwo Wielkopolskie ma zawarte dwie umowy o świadczenie usług w ramach kolejowych przewozów pasażerskich, które obowiązują do 14 grudnia 2030 roku – z Polregio i Kolejami Wielkopolskim. Przetarg na dodatkową pracę przewozową samorząd planuje ogłosić w styczniu 2022 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (828)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (828)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5