NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska zamówi przewozy kolejowe bez przetargu na 10 lat

| Jakub Madrjas 03.04.2020 90

Wielkopolska zamówi przewozy kolejowe bez przetargu na 10 lat
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Województwo wielkopolskie zmienia decyzję dotyczącą linii obsługiwanych obecnie przez Polregio. Ich obsługa miała zostać powierzona (prawdopodobnie PR) na okres dwóch lat; będzie to jednak maksymalny, dziesięcioletni okres.
W październiku ubiegłego roku Województwo Wielkopolskie opublikowało ogłoszenie o zamiarze zawarcia bez przetargu dwuletniej umowy na usługi publicznego transportu kolejowego. Nie podano tego wprost, ale najprawdopodobniej chodzi o linie obsługiwane przez Polregio. Zamówienie zaplanowano bowiem na okres od 13 grudnia, a właśnie wtedy kończy się umowa z PR. Kontrakt drugiego przewoźnika, czyli Kolei Wielkopolskich, będzie jeszcze ważny przez kilka lat. 

Niespodziewanie kilka dni temu do unijnego biuletynu zamówień publicznych trafiła aktualizacja tego ogłoszenia. Zmieniono w nim jedną, kluczową rzecz: zamówienie ma zostać udzielone na okres 120 miesięcy, a nie 24 miesięcy, jak pierwotnie. 10 lat to maksymalny okres umów, które można zawierać w okresie przejściowym IV Pakietu Kolejowego, który ma otworzyć rynek usług przewozu pasażerów.

Warto zaznaczyć, że nie musi to oznacza przedłużenia na dziesięć lat obecnej umowy z Polregio. Samorząd nie wskazał w ogłoszeniu przewoźnika, któremu chce udzielić zamówienia (mogłyby to być - teoretycznie - także Koleje Wielkopolskie). Co bardziej istotne, zastrzegł że zamówienie może zmniejszyć lub podzielić pomiędzy różne podmioty.

Nie znamy jeszcze przyczyn wprowadzenia tak istotnego wydłużenia planowanej umowy przewozowej. Wciąż ważność zachowuje ogłoszenie o planowanym przetargu na obsługę części linii w województwie w okresie od 12 grudnia 2021 do połowy grudnia 2024 roku. Miał on być przetarciem przed wielkim przetargiem na obsługę całej kolei w województwie od 2025 roku. Te plany stają jednak właśnie przed znakiem zapytania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (816)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (816)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5