NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielkie zmiany w zarządzie Kolei Śląskich i podwyżki dla pracowników

| Michał Szymajda 26.05.2022 7,5k

Wielkie zmiany w zarządzie Kolei Śląskich i podwyżki dla pracowników
Fot. M. Szymajda
Z posadą w zarządzie Kolei Śląskich pożegnały się dwie osoby, z których jedna – Aleksander Drzewiecki – wcześniej pełniła funkcję prezesa. Równolegle kończy się spór zbiorowy ze związkami, które szybko uzyskały zgodę na podwyżki, o które walczyły dla pracowników.
Na stronie Kolei Śląskich pojawiło się niezwykle enigmatyczne oświadczenie. – W związku z przeprowadzaną obecnie optymalizacją procesów zarządczych i procesów głównych w spółce Koleje Śląskie, a także w związku z ciągłym doskonaleniem komunikacji z interesariuszami spółki (i adekwatną odpowiedzią na ich potrzeby), jak również z kolejnym etapem usprawnienia nadzoru nad ofertą handlową przedsiębiorstwa (z ofertami specjalnymi i korektą taryfy łącznie) wprowadzono modyfikacje w modelu funkcjonowania spółki – czytamy. Niezrozumiałe oświadczenie sprowadza się do zmian w zarządzie.

Aleksander Drzewiecki odchodzi, Alicja Omięcka również żegna się z zarządem

– Od dnia 25 maja 2022 przestali pełnić swoje funkcje w zarządzie spółki Koleje Śląskie: p. Alicja Omięcka – wiceprezes zarządu ds. rozwoju i p. Aleksander Drzewiecki – wiceprezes zarządu ds. technicznych – czytamy. Aleksander Drzewiecki odszedł z Kolei Śląskich z własnej inicjatywy.

Drzewiecki jeszcze w ubiegłym roku sprawował funkcję prezesa (od sierpnia 2020 do czerwca 2021). Jest osobą z dużym doświadczeniem w branży kolejowej, kolej jest też jego pasją. Jest absolwentem studiów doktoranckich na Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz na Politechnice Śląskiej. Ukończył studia w Katedrze Transportu Szynowego Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej. Jest autorem licznych ekspertyz, opracowań oraz publikacji naukowych i popularnonaukowych z dziedziny kolejnictwa. Wcześniej sprawował funkcję dyrektora terenowego oddziału Urzędu Transportu Kolejowego w Katowicach. Posiada uprawnienia maszynisty pojazdów trakcyjnych, rewidenta taboru kolejowego, był biegłym sądowym z zakresu transportu szynowego. W czerwcu 2021 na stanowisku prezesa ustąpił miejsca Patrykowi Świrskiemu, który prezesem pozostaje nadal.

Z firmy odchodzi też Alicja Omięcka, wiceprezes zarządu ds. rozwoju. To osoba wcześniej niezwiązana z koleją, za to posiadająca spore doświadczenie menadżerskie, które zdobyła będąc prezesem spółki zarządzającej Stadionem Narodowym, pracowała też w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Prezesem spółki pozostaje Patryk Świrski, w zarządzie pozostaje wiceprezes, Wojciech Pyka, odpowiedzialny za sprawy finansowe.

– Rada Nadzorcza i Zarząd Kolei Śląskich składają serdeczne podziękowania P.T. Wiceprezesom za ich zaangażowanie, profesjonalizm i całość działań tak na rzecz rozwoju przedsiębiorstwa, jak i starań o uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a także dołączają życzenia dalszych sukcesów i satysfakcji z realizowania nowych projektów i przedsięwzięć. Kolejne informacje dot. aktualizacji metodyk zarządzania i prowadzenia działalności statutowej zostaną przekazane w odrębnych komunikatach – czytamy w komunikacie.

Koniec krótkiego sporu zbiorowego i podwyżki

Równocześnie w Kolejach Śląskich kończy się krótki spór zbiorowy ze związkami zawodowymi. Żądania finansowe strony społeczne zostaną spełnione w całości, podwyżka rozłożona będzie w czasie.

– W dniu 25 maja 2022 r. w półce Koleje Śląskie odbyło się spotkanie partnerów społecznych w ramach toczącego się sporu zbiorowego. Strony osiągnęły porozumienie ustalając wysokość wzrostu wynagrodzeń dla pracowników spółki – poinformował Ogólnopolski Związek Zawodowy Pracowników Transportu.

Już 1 lipca pracownicy otrzymają podwyżkę w wysokości 500,00 zł brutto a ponadto od 1 stycznia 2023 r. będzie miała miejsce kolejna podwyżka, również w wysokości 500 złotych. – W związku z osiągniętym porozumieniem strony uznały za zakończony toczący się spór zbiorowy dotyczący wzrostu wynagrodzeń – czytamy.

Problemy z podwyżką cen biletów w tle

Koleje Śląskie nie mają ostatnio dobrej passy. Ostatnie podwyżki cen biletów w Kolejach Śląskich bardzo odbiły się na portfelach podróżnych, z których część zapowiedziała rezygnację z usług śląskiego operatora na rzecz autobusów. Likwidacji ofert liniowych towarzyszyła likwidacja forsowanych przez Aleksandra Drzewieckiego obniżek cen na kursach pozaszczytowych – niezwykle ciekawej inicjatywie nie mającej analogii u innych operatorów. Niezrozumiałe są decyzje rozkładowe spółki – brak wznowienia kursów do czeskiego Bohumina, czy zapowiedź uruchomienia ruchu na trasie Cieszyn – Goleszów dopiero we wrześniu, gdy PLK zapowiada, że po linii będzie można jeździć już w czerwcu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5