NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jedziesz poza godzinami szczytu? W Kolejach Śląskich zapłacisz mniej za bilet

| Michał Szymajda 11.05.2021 2,2k

Jedziesz poza godzinami szczytu? W Kolejach Śląskich zapłacisz mniej za bilet
Pociągi Kolei Śląskich w bazie obsługowej operatora w KatowicachFot. ms, rynek-kolejowy
– Mocno analizowaliśmy całą zmianę taryfy w Kolejach Śląskich. Wykorzystaliśmy cały okres pandemii, żeby dobrze się do niej przygotować. Chcieliśmy przygotować taryfę jak najbardziej sprawiedliwą, ale też realną – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.
Nowa taryfa w województwie śląskim została wprowadzona 10 maja. Przewoźnik uczulił na zmiany całą swoją załogę, już wcześniej na peronach pojawiły się nowe cenniki, w pociągach KŚ od wielu dni wybrzmiewały komunikaty o zmianach cennika. Większość cen wejdzie niestety na wyższy pułap, zniesionych zostanie większość taryf liniowych, które charakteryzowały połączenia na Śląsku.

– Prawie cała sieć pociągów Kolei Śląskich objęta była biletami liniowymi. Czasami oferty liniowe nakładały się na siebie, tworząc bałagan ofertowy. Powszechne było na przykład kupowanie biletów z Katowic do Gliwic po to, by wysiąść w połowie drogi – w Chorzowie. Mnogość ofert zniechęca do korzystania z automatów biletowych, a do tego staramy się namówić pasażerów, podobnie jak do korzystania z urządzeń mobilnych do zakupu biletów. Jedna taryfa kilometrowa na Śląsku nie miała dotąd zastosowania, co zmieniamy właśnie teraz – mówi Drzewiecki, który zdaje sobie sprawę, że podwyżki nie zostaną przyjęte przez wszystkich ze zrozumieniem.

– Ale dotąd mieliśmy trasy, gdzie nasz cennik był trzykrotnie niższy niż w wypadku przewoźnika autobusowego. Urealnienie cen jest konieczne, jeśli mamy nadal podnosić jakość przewozów i myśleć o zakupie nowego taboru. Zmian w cenniku Kolei Śląskich, porównując nas do innych operatorów regionalnych, nie było rekordowo długo – dodaje.

Remedium na podwyżki ma być unikalny pomysł stosowania zniżek w pociągach pozaszczytowych. Niestety, nie udało się go wprowadzić już teraz. PKP Informatyka, która zajmuje się systemem sprzedaży biletów KŚ, potrzebuje na wprowadzenie do niego zmian więcej czasu.

– Bilety na pociągi kursujące poza szczytami przewozowymi, w godzinach od 9 do 14 i od 18 do 5 rano, będzie można kupić o 20% taniej. W Polsce nikt nie wprowadzał dotąd takiego rozwiązania, Koleje Śląskie będą tego prekursorem. Na wielu trasach będzie można jeździć nawet taniej niż obecnie, jeśli wybierzemy pociąg, który jest mniej zapełniony – powiedział Aleksander Drzewiecki

Więcej na temat nowej taryfy przewozowej na Śląsku napisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5