Partnerzy serwisu:

Wielka Brytania: Policja kolejowa wygrywa wojnę ze złomiarzami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
East Anglian Daily Times/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wielka Brytania: Policja kolejowa wygrywa wojnę ze złomiarzami
W ciągu ostatniego roku finansowego opóźnienia pociągów spowodowane kradzieżami infrastruktury kolejowej udało się zredukować na terenie wschodniej Anglii o blisko 90 procent. Wszystko dzięki skutecznym akcjom zarządcy infrastruktury oraz policji kolejowej, która wypowiedziała wojnę złodziejom kradnącym metalowe elementy z terenów kolejowych.

W roku finansowym 2011/2012 zarządca infrastruktury odnotował łącznie 625 godzin opóźnień pociągów spowodowanych kradzieżami elementów stanowiących infrastrukturę kolejową. W kolejnym zestawieniu (rok 2012/2013) opóźnienia spowodowane kradzieżami to już tylko 85 godzin. Dane obejmują statystyki nie tylko dla połączeń pasażerskich, lecz także towarowych.

- Tak znaczna poprawa sytuacji zależy od wielu czynników, w tym od akcji policji kolejowej, która prowadziła działania wymierzone przeciwko złodziejom oraz przeciwko firmom skupującym kradzione metale - tłumaczy Richard Schofield, dyrektor zarządzający w firmie Network Rail. - W ramach akcji współpracowaliśmy też m. in. z dostawcami, ponieważ chcieliśmy, aby kable wykorzystywane na kolei trudniej było ukraść oraz aby nam było je łatwiej zidentyfikować. Zatrudniliśmy również więcej osób do usuwania usterek związanych z kradzieżami infrastruktury, a to pozwoliło na zmniejszenie czasu opóźnień pociągów - dodaje.

Złodziejom infrastruktury wypowiedziano wojnę po serii kradzieży w 2011 roku. W styczniu 2013 roku sąd skazał na karę pozbawienia wolności pięcioosobowy gang, który regularnie kradł kable kolejowe. Gang w okresie od maja do sierpnia 2011 roku dokonał kradzieży na terenie Anglii aż 47 razy. Oprócz powstałych znacznych opóźnień i odwołań pociągów, pięcioosobowy gang naraził brytyjskiego zarządcę infrastruktury na straty w wysokości 715 tys. funtów. To jednak tylko niewielka kwota w stosunku do tego, co brytyjska kolej wydawała na naprawy uszkodzonej infrastruktury. Brytyjski zarządca infrastruktury zapowiada kolejne akcje, które zmniejszą poziom kradzieży metalowych elementów sieci kolejowej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5