Przewoźnik Greater Anglia wprowadził do ruchu pierwsze dwa z 10 zamówionych EZT serii 745/1. Pojazdy obsługują trasę z Londynu do portu lotniczego Stansted – informuje „Railway Gazette”. Jednostki zostały wyprodukowane w zakładach Stadler Polska w Siedlcach.
Najnowsze jednostki w taborze Greater Anglia kursują na trasie ze stacji Liverpool Street w centrum Londynu do lotniska Stansted. Członek zarządu przewoźnika Ian McConnell nazwał wprowadzenie ich do eksploatacji krokiem milowym. – Całkowita wymiana taboru na linii Stansted Express potrwa od 6 do 9 miesięcy – mówił McConnell w wypowiedzi cytowanej przez „Railway Gazette”.
Wcześniej na szlak wyjechały – również zamówione u Stadlera – spalinowo-elektryczne jednostki regionalne oraz 10 dalekobieżnych EZT 745/0 (skierowane na trasę Londyn – Norwich). Kontrakt na łącznie 38 pojazdów różnych typów jest wart 660 milionów funtów. Inwestycje w tabor pozwolą spółce na zwiększenie podaży miejsc o 20%. Dotychczasowy tabor Stansted Express ma zostać częściowo przeniesiony na inne obsługiwane przez GA linie w Wielkiej Brytanii, a częściowo – wycofany z użytku.
Dwuczłonowe EZT serii 745/1 należą do rodziny Flirt. Są jednostkami niskopodłogowymi oraz jednoprzestrzennymi. Niższy, niż w dotychczasowym taborze, poziom podłogi oraz wysuwany stopień zewnętrzny ułatwiają wsiadanie. Duże okna, sieć bezprzewodowego Internetu, umieszczone przy siedzeniach gniazdka zasilania 240 V i USB, klimatyzacja, miejsca dla rowerów oraz toaleta przystosowana dla osób na wózkach inwalidzkich poprawiają komfort jazdy.