NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Wielka Brytania: Grand Central rezygnuje z pociągów do Blackpool. Przez koronawirusa

| Roman Czubiński 26.09.2020 20

Wielka Brytania: Grand Central rezygnuje z pociągów do Blackpool. Przez koronawirusa
By Phil Sangwell from United Kingdom - 180112 , Crow Park, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
Brytyjski przewoźnik kolejowy Grand Central poinformował o definitywnym porzuceniu planów uruchomienia połączenia „North West” w relacji Londyn – Blackpool. Jako powód podano pandemię COVID-19 i wywołany nią kryzys gospodarczy oraz zmiany w życiu społecznym, z powodu których przedsięwzięcie stało się nieopłacalne. Firma zapowiedziała też zwolnienia części personelu.
Jak twierdzą przedstawiciele Grand Central, ostatnie miesiące upłynęły im na intensywnych próbach ratowania planów uruchomienia nowej trasy. Żadne z analizowanych rozwiązań nie gwarantowałoby jednak opłacalności całego przedsięwzięcia. W dobie niepewności co do przyszłości rynku oraz wobec zmiany nawyków transportowych znacznej części Brytyjczyków podjęto więc decyzję o anulowaniu projektu.

Cytowany w komunikacie prasowym przewoźnika dyrektor zarządzający Richard McClean przypomina, że kursy do Blackpool miały być uruchamiane na prawach otwartego dostępu. Grand Central nie mógłby więc liczyć na jakąkolwiek pomoc finansową ze strony państwa – wszelkie koszty związane z prowadzeniem przewozów musiałby więc pokryć zysk ze sprzedaży biletów. – Mimo całych miesięcy pracy nad optymalizacją kosztów oraz monitorowania rynku przewozowego w poszukiwaniu sygnałów korzystnych zmian stało się dla nas jasne, że inwestowanie w przedsięwzięcie o charakterze startupu w tych warunkach jest po prostu nierealne – tłumaczy McClean.

Zaangażowanych w North West pracowników (łącznie 51 osób) poinformowano już, że utrzymanie ich miejsc pracy stoi pod znakiem zapytania. Przygotowania były już zaawansowane: w Blackpool otwarto biura Grand Central, zatrudniając w nich nowych pracowników. Do pracy przyjęto też dodatkową liczbę maszynistów i innych członków personelu. Dotyczące ich szczegółowe rozwiązania są przedmiotem negocjacji z udziałem związków zawodowych.

Grand Central zamierza teraz skierować cały wysiłek na odbudowę potoków pasażerskich na dwóch obsługiwanych już dziś trasach: West Yorkshire (Londyn – Bradford) i North Eastern (Londyn – Sunderland). Z powodu lockdownu musiały one zostać czasowo zawieszone. Ruch przywrócono na nich dopiero 17 maja.

Pociągi linii North West miały zatrzymywać się po drodze w Preston, Nuneaton i Milton Keynes. Stacją końcową w Londynie miał być dworzec Euston.

Grand Central Railway Company to brytyjska spółka-córka Arrivy, działająca w Yorkshire i północno-wschodniej Anglii. Ich mieszkańcy mogą korzystać z pociągów spółki do Londynu. Przewoźnik chwali się wysokimi ocenami w badaniach satysfakcji pasażerów: wiosną bieżącego roku uczestnicy sondażu uznali go za najlepszego operatora kolejowego w Wielkiej Brytanii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5