NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielka Brytania: Gigantyczny chaos w święta. Przez prace utrzymaniowe

| The Telegraph/BBC News/lp, Rynek Kolejowy 28.12.2014 141

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-28 14:36:46 Autor: kaziu
---.radom.vectranet.pl
jak to szło? " bijąca w ostatnich latach rekordy popularności brytyjska kolej" - U nas też tak było dopóki z PKP P.P. nie zrobiono PKP S.A. Brytyjczycy też najpierw rozwalili kolej prywatyzując spółeczki, a jak okazało się ,że prywatne firmy doją tylko kolej nie inwestyjąc i doprowadzają wszystko do upadku, znacjonalizowali z powrotem i cytat jak wyżej. W Polsce wpuszczono "bankomaty" na kolej i na razie jesteśmy na etapie rozwalania.... Ale już w 2059 to będzie że ho ho.
2014-12-28 15:06:08 Autor: Grzesiek
---.10.103.0
Artykuł strasznie ubogi. Jako, że mieszkam w Reading od kilku lat podpowiem autorowi jak to wygląda w rzeczywistości. Otóż trwa wielka modernizacja linii kolejowych w UK, pompowane są setki milionów funtów w nowe tory, pociągi itp. Jako, że w Anglii panuje bardzo duży ruch, część prac, które wymagają zamknięcia linii w całości wykonuje się w weekendy lub święta. Nie można tak jak w Polsce zamknąć na pół roku linii kolejowej i sobie w pięciu "Ździsiów" dłubać przy torowisku. Pomiędzy Londynem i Reading wykonywana jest również elektryfikacja połączona z budową nowych torów. Tak drodzy Państwo oni się szykują już na oddzielenie ruchu towarowego i lokalnego od szybkich pociągów. Inną sprawą jest to, że tradycyjnie pociągi nie są uruchamiane 25 i 26 grudnia. Żaden pociąg towarowy, ani osobowy nie jedzie. Informacje jak zawsze są dokładne i zrozumiałe PRAWIE dla każdego. Istnieje niestety całe grono osób które zapominają i idą na dworzec na pamięć ignorując wszystkie komunikaty i personel, a później wielka afera, że kolej "be" bo pociąg np. odjechał z innego peronu. Sam kilkukrotnie widziałem osoby biegnące z peronu 2(tradycyjnie peron do Basingstoke) na peron 11b bo kolejarze raczyli zmienić peron na jeden dzień z uwagi na prace torowe. Ale odziwo ludzie nie widzieli wielkich jak drzwi od stodoły plakatów, nie słyszeli komunikatów i tylko krzyczeli na biednych kolejarzy jacy to oni są durni.
2014-12-28 16:17:55 Autor: Kryniczanin
---.158.218.196.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
U nich problemy są kilka dni w roku. U nas przez 365 bądź 366.
2014-12-28 21:28:00 Autor: hajciu
---.dynamic.chello.pl
Mogli zatrudnić w UK informatorów mobilnych. Jeśli są to kumaci ludzie, to potrafią zdziałać cuda, chyba że zatrudniają ludzi z ulicy, to wtedy to nie ma sensu.
2014-12-28 22:16:22 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
W Anglii słowo "inżynier" ma nieco inne znaczenie niż w Polsce. Nie musi oznaczać formalnego wykształcenia - to raczej zawód, profesja. Czyli my byśmy raczej w tym kontekście mówili o pracownikach czy technikach.
I w Anglii jest wiele linii czterotorowych, czyli takich jakich brakuje u nas. Szybkie, jadące 200 km/godz. pociągi nie powodują utrudnień w kursowaniu pociągów lokalnych.
2014-12-28 23:18:14 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Ale przecież w Anglii wszyscy wiedzą, że na święta się kolej zamyka, wygania wszystkich z biur na tory i załatwia wszystko co w Polsce powoduje utrudnienia przez cały rok. Dzięki temu nie ma zamknięć przez całe wakacje, żeby wymienić tysiąc podkładów na moście, nie ma 4 zmian rozkładów jazdy w ciągu roku i niezliczonych wariantów pomiędzy zmianami.
2014-12-29 10:52:35 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Halo PLK! Halo Ministerstwo!

200 mln funtów (1 mld zł) w tydzień. Da się?
2014-12-29 14:31:05 Autor: Clavius
---.range217-44.btcentralplus.com
Jak wspomniał jeden z przedmówców, wyjątkowo ubogi artykuł.

Wspomina o pracach na dworcu London Bridge, a tymczasem to początek wieloletniej modernizacji obiektu, największej w historii, która potrwa do 2018 roku.

http://www.networkrail.co.uk/aspx/12179.aspx
2014-12-29 17:59:59 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
Panie Boże. Daj nam proszę tyle kłopotów z tyloma pasażerami.
2014-12-29 20:05:38 Autor: Mar37
---.play-internet.pl
Chaos na święta...ufff już myślałem ze mowa o PLK Gdańsk :)
2015-02-20 14:52:00 Autor: MR
---.dip.cf.ac.uk
Tyle tylko że nikt z wychwalających tutaj koleje Brytyjskie zdaje się nie wiedzieć, że po pierwsze - nie w zmasowanych pracach inżynieryjnych był problem, tylko w tym, że prace te, łącznie z całkowitym zamknięciem części szlaków i stacji, przeciągnęły się (w niektórych przypadkach) o dwa dni bez żadnego sensownego planu zastępczego i ludzie nie mieli jak wracać do domów itp. Po drugie, RK zazwyczaj okropnie marudzi jakie te ekspresy i pendolino w Polsce są drogie i niekonkurencyjne. Czy ktoś z przedmówców zdaje sobie sprawę, jak - w tym ponoć wspaniale zarządzanym systemie kolejowym w UK - pierońsko drogie są bilety kolejowe, szczególnie w porównaniu z cenami w Polsce? No i po trzecie, chwilowo kolej w UK jest ofiarą własnej popularności, bo z powodu przeciążenia tras i starej infrastruktury, szczególnie sygnałowej, jest dużo spóźnień i odwołań. Tak że nie jest aż tak różowo jak niektórym się wydaje.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5