Partnerzy serwisu:

Wielka Brytania: Elektryczne pociągi pojadą po niezelektryfikowanych trasach?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rail Journal/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wielka Brytania: Elektryczne pociągi pojadą po niezelektryfikowanych trasach?
W Wielkiej Brytanii ruszyły właśnie prace nad stworzeniem prototypowego pociągu zasilanego za pomocą akumulatorów. Pociąg tego typu miałby kursować po niezelektryfikowanych liniach Wielkiej Brytanii.

Projekt ma być realizowany przy współpracy zarządcy infrastruktury (Network Rail), firmy Bombardier, grupy Enabling Innovation Team oraz Brytyjskiego Departamentu Transportu.

Według założeń projektu firma Bombardier wyposaży swój elektryczny zespól trakcyjny Electrostar w dwa typy baterii. Zanim zostaną one jednak zainstalowane w pociągu, będą testowane w warunkach laboratoryjnych, ponieważ trzeba będzie sprawdzić ich wytrzymałość. Gdy już przejdą wszelkie badania, pociąg z już zainstalowanymi akumulatorami zostanie skierowany na tor testowy w miejscowości Old Dalby, niedaleko Leicester. Jeśli próby okażą się zadowalające, wówczas pociąg  wyjedzie na obszar sieci kolejowej Wielkiej Brytanii z opuszczonym pantografem. Testy będą prowadzone również podczas rozkładowej eksploatacji pociągu (z pasażerami na pokładzie), głównie na obszarze zelektryfikowanym - tak aby na wypadek, gdyby pojawiły się problemy z zasilaniem, można było przełączyć źródło na prąd z sieci trakcyjnej.

Jazdy testowe powinny zostać zakończone do końca przyszłego roku. Wówczas akumulatory zostaną zdemontowane i skład Electrostar powróci do swojej codziennej eksploatacji.

- Jeśli możemy stworzyć magazyny energii elektrycznej dla pociągów, wówczas trakcja elektryczna może mieć zastosowanie na liniach kolejowych niezelektryfikowanych, bez konieczności ich elektryfikacji - mówi Richard Eccles, dyrektor ds. strategii i planowania w Network Rail.

Uczestnicy projektu zapowiadają, że testy raczej doprowadzą nie tyle do rozpoczęcia procesu wyposażania istniejących pociągów w akumulatory, lecz do budowy zupełnie nowych składów z akumulatorami. Projekt nowego składu pozwoliłby na stworzenie pociągu o obniżonym zużyciu energii.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5