NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielka Brytania: Elektryczne pociągi pojadą po niezelektryfikowanych trasach?

| Rail Journal/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 20.08.2013 147

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-08-20 10:27:38 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ale mi też nowość, takie składy akumulatorowe jeździły już na terenie Niemiec i Polski jeszcze przed I wojną światową o ile się nie mylę. Tyle tylko że one były zasilane tylko z akumulatorów, nie miały one możliwości podniesienia pantografu w razie "W". Generalnie miały one zasięg do 100km początkowo a później ich zasięg się zwiększył. Tu mamy bardziej hybrydę, jestem ciekaw jak im to wyjdzie.
2013-08-20 11:08:35 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Napęd akumulatorowy to oczywiście żadna nowość, a ponieważ jest zwyczajnie nieopłacalny, więc miał bardzio ograniczone zastosowania. Sytuację zmienia walka z ociepleniem klimatu wsparta dotacjami. A przy okazji: czy to nie Wielka Brytania walczyła najdzielniej z nową normą czystości spalin silników kolejowych (IIIb)?
2013-08-20 11:20:50 Autor: Henry_K
---.tktelekom.pl
Świat przez cały czas szuka nowych rozwiązań, a FSO obraża się, że nikt nie chce kupować fiata 125 i poloneza w 40 roku produkcji.
2013-08-20 11:39:27 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Hybrydy są używane na niektórych sieciach tramwajowych, niestety im dalej to ma pojechać bez drutu tym więcej przestrzeni zajmują akumulatory, zarazem dodając sporo masy. A że akumulatory są nietrwałe koszty eksploatacji pną się w górę z każdej strony.
2013-08-20 16:14:33 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W Warszawie wyposażono jeden z 116N prod. Konstal w stosowny
zestaw akumulatorów. O ile pamiętam to 3002.
Nawet przejechał niezelektryfikowany wówczas odcinek Powstańców
Śląskich.
Ktoś chciał takie na Krakowskie Przedmieście wpuścić.
Na szczęście pomysł nie wypalił.
2013-08-20 16:22:44 Autor: zielony
---.27.ftth.classcom.pl
obecnie trwa intensywny rozwój technologii przechowywania energii, jakiś czas temu po większych polskich miastach jeździł chiński elektrobus marki BYD, który jest w stanie przejechać 300 km na jednym ładowaniu. Z tego co pamiętam, jest to trzykrotnie więcej niż było to możliwe kilka lat temu. Technologia pozwoliła na opracowanie trzykrotnie bardziej wydajnych akumulatorów, więc myślę że pomysł wprowadzania pociągów zasilanych akumulatorowo wcale nie jest oderwany od rzeczywistości.

Chciałbym żeby kolej poszła w tym kierunku, chociaż trzeba pamiętać że pociągi i tak najmniej trują.
2013-08-20 20:17:48 Autor: kamikaze
---.dynamic.gprs.plus.pl
Taki pociąg jest całkiem realny pod warunkiem, że na odcinku bez druta nie będzie potrzeby ogrzewania składu. Chyba że będzie dodatkowe ogrzewanie spalinowe lub gazowe.
2013-08-21 15:52:53 Autor: R2D2
---.146.104.250.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie ma nic szczęśliwego w fakcie, ze Krakowskue rozjezdzaja stada autobusow zaraz mniejszej liczby pojemniejszych, bezpieczniejszych itd. tramwajow.
2013-08-22 13:02:35 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Prędzej czy później, nawet jeśli nie teraz, powstanie technologia dzięki której nie tylko będzie to działające rozwiązanie ale także (w obliczu ewentualnych wzrostów cen ropy) będzie to jedyne rozsądne rozwiązanie.

Wiele precedensów już jest, tylko na razie wykorzystuje się takie zasilanie na krótkich odcinkach.
2013-08-22 17:37:15 Autor: Dzban
---.ae1x419.dhiblang.lubman.net.pl
Nie rozumiem po co tak kombinują. Mieli elektryfikować linie a teraz znowu krok wstecz.
Chcą budować KDP a mniejszych projektów nie chcą realizować.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5