NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielka Brytania coraz bliżej testów pociągu na baterie

| IRJ/lp, Rynek Kolejowy 27.11.2013 74

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-11-27 10:21:58 Autor: Piotr_Chylinski
---.133.192.36
Jakby nie patrzeć, przy technologii sprzed dokładnie 100 lat istnienie i kursowanie EZT zasilanych bateryjnie było możliwe i powszechnie stosowane.
Zatem teraz, przy współczesnej technologii, superkondensatorach, silnikach asynchronicznych i układach rozruchu elektronicznego, taka konstrukcja nie powinna sprawiać problemów i zagadką jest, dlaczego dotychczas się nie upowszechniła.

Wagon akumulatorowy konstrukcji Wittfelda zaczął swą służbę na kolei równo 100 lat temu, w 2013 roku.
2013-11-27 10:36:00 Autor: banowy
---.239.124.187
A kto nie wierzy, niechaj sobie obejrzy Wittfelda pochodzącego z StKrB w Skierniewicach.
2013-11-28 13:27:38 Autor: badacz_xx
---.nitka.net.pl
@Piotr_Chylinski - Pojazdy akumulatorowe rzeczywiście były eksploatowane już w XIX w. ale miały zawsze wady związane z długim czasem ładowania akumulatorów i ich trwałością.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_elektryczny
http://forum.oilpeak.pl/about10192.html
Oczywiście mamy teraz lepsze akumulatory i co ważne rekuperację energii ale problemy całkowicie nie zniknęły:

".... Reuters poinformował we wrześniu 2012 roku, że Toyota "złomowany plany rozpowszechnionych sprzedaży nowego Minicar all-elektrycznym, mówiąc, że to źle odczytały rynku i zdolność wciąż powstającego technologii baterii, aby sprostać wymaganiom klientów." ........"Obecne możliwości pojazdów elektrycznych nie spełniają potrzeb społeczeństwa, czy może to być odległość samochody można uruchomić lub kosztów, czyli jak to zajmuje dużo czasu, aby naładować"."

Oczywiście w przypadku kolei uwarunkowania fizyczne wyglądają lepiej - bo mamy tu mniejsze tarcie, większą nośność i podział pracy.
To są te same czynniki które sprawiły że napęd parowy na kolei się sprawdził, a na drogach nie, dając kolei prawie stuletnią przewagę.

TO BYŁOBY bardzo ciekawe gdyby napęd akumulatorowy mógłby zdobyć przewagę nad trakcją, ale kto wie czy nie przemysł samochodowy bardziej na tym skorzysta...
2013-12-08 19:17:26 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
W odpowiedzi na post banowy:
"A kto nie wierzy, niechaj sobie obejrzy Wittfelda pochodzącego z StKrB w Skierniewicach."
Ja go pamiętam jak niszczał na stacji Malbork w grupie wschodniej to jest na wyjeździe w stronę Elbląga.Nawet mi przez myśl nie przeszło ze go kiedyś odbudują
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5