NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Węgry: Jeszcze więcej piętrowych ezetów w MAV

| Roman Czubiński 29.05.2020 211

Węgry: Jeszcze więcej piętrowych ezetów w MAV
fot. Stadler
Niezależnie od trwającej już dostawy 40 piętrowych EZT węgierskie koleje państwowe MAV-Start zdecydowały się zamówić kolejnych 50 podobnych pojazdów. Przewoźnik wymaga dostarczenia dwóch wersji, różniących się długością i pojemnością. Umowa ramowa ma obowiązywać przez 8 lat.
Przetarg na 50 (maksymalnie) piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłoszono 11 maja. MAV chce pozyskać pojazdy jednosystemowe, mogące rozwijać na liniach zelektryfikowanych standardowym dla Węgier napięciem prądu przemiennego 25kV 50Hz prędkość 160 km/h. Pojazdy mają być niskopodłogowe. 30 składów ma mieć po 150 miejsc siedzących, a kolejnych 20 – po dwieście.

Umowa ramowa na osiem lat. Wystartuje Stadler?

Zamawiający planuje zawrzeć z wykonawcą umowę ramową, ważną przez osiem lat. Wnioski o dopuszczenie do przetargu można składać do 22 czerwca, potem – do 6 sierpnia – zostanie ogłoszona lista firm zakwalifikowanych do drugiego etapu, z którymi będą toczyć się dalsze rozmowy (co ciekawe, zastrzeżono, że korespondencja ma być prowadzona po węgiersku). Można zakładać, że w postępowaniu zdecyduje się wziąć udział Stadler, który przed trzema laty wygrał przetarg na dostawę 40 podobnych jednostek, również w formule umowy ramowej. Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy z rodziny Kiss kursują na trasach Budapeszt – Vác – Szob i Budapeszt – Cegléd – Szolnok, a latem i w weekendy – także w rejonie Debreczyna, Nyíregyháza i Balatonu.

Kolejne piętrowe EZT są sukcesywnie dostarczane. Pierwszy z nich został zbudowany w lipcu 2019. Niedawno MAV-Start postanowiły skorzystać z prawa opcji, zamawiając kolejnych 19 jednostek (łącznie ich liczba sięgnie więc maksymalnej - 40). Wartość całego zamówienia to ok. 313 mln euro. Dostawa tej serii ma zakończyć się w roku 2022.

Duże przetargi taborowe na Węgrzech


Nie jest to jedyny duży przetarg taborowy ogłoszony w ostatnim roku przez MAV-Start. W styczniu pisaliśmy o postępowaniu mającym wyłonić dostawcę 115 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych w kilku wariantach. Pojazdy mają być przystosowane do prowadzenia z prędkością 200 km/h pociągów międzynarodowych do Niemiec, Austrii, Słowenii, Czech i Słowacji, a być może także do Polski. Przetarg ten ma zostać rozstrzygnięty do końca bieżącego roku, a pierwsze lokomotywy przewoźnik chce otrzymać w pierwszej połowie 2022 r. O rok wcześniej mają rozpocząć kursowanie pierwsze z 70 wagonów, również przeznaczonych do komunikacji międzynarodowej. Przewoźnik zamierza też zamówić do 50 jednopoziomowych EZT z możliwością przełączenia na zasilanie z akumulatorów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Węgry (79)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Węgry (79)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5