Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Węgrzy kupili wagony do pociągów międzynarodowych. Wjadą też do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Węgierski przemysł nie produkuje już ani spalinowych, ani elektrycznych zespołów trakcyjnych na własny rynek, za to produkcja wagonów idzie całkiem nieźle.

20 wagonów zbudowały zakłady należące do kolei państwowych MÁV w Szolnoku. Koleje Węgierskie przeznaczyły je do obsługi połączeń międzynarodowych. 10 z pojazdów 2 klasy przygotowano także do przewozu rowerów, wózków inwalidzkich, przestrzeń, chociaż jest bezprzedziałowa, to posiada przepierzenia, która pozwalają na nieco bardziej intymny przejazd. Pod siedzeniami znajdują się ładowarki i porty USB, wagony oczywiście są klimatyzowane, jest w nich bezprzewodowy internet, system informacji pasażerskiej i monitoring.

Wagony mogą być ciągnięte z prędkością 200 km/h. Jako, że przeznaczone są do pociągów międzynarodowych, Koleje Węgierskie oczekują, że ich producent zdobędzie homologacje do poruszania się nimi z taką prędkością w Polsce, Czechach, Rumunii, Szwajcarii, Austrii, w Słowenii i na Słowacji. Na razie kursują głównie na trasach wewnątrz Węgier, z Budapesztu nad Balaton, oraz do Miszkolca i Debreczyna.

MÁV zamówiło kolejne 70 wagonów w Szolnoku, jednak będą one przeznaczone wyłącznie do przewozów krajowych. Połowa z nich będzie wagonami z dodatkową przestrzenią wielofunkcyjną (podobne do budowanych w Pesie dla PKP Intercity wagonów Combi), a druga połowa będzie wagonami klasy 1 z przestrzenią barową. Te wagony mają rozpocząć kursowanie w połowie 2021.

Przypomnijmy, że Stadler produkuje właśnie elektryczne zespoły trakcyjne dla MAV Start.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Przemysław Jezierski 10 sierpnia 2025

Wizz Air stawia na Europę

Pasażer

Wizz Air stawia na Europę

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2025

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Przemysław Jezierski 10 sierpnia 2025

Wizz Air stawia na Europę

Pasażer

Wizz Air stawia na Europę

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2025

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij