Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe
Fot. Gajdos Márk, CC BY-SA 4.0Traxx MAV Start
MÁV-Start, węgierski państwowy operator pasażerskich połączeń dalekobieżnych, opublikował właśnie olbrzymi przetarg na dostawę aż 115 lokomotyw wielosystemowych.

MÁV potrzebuje lokomotyw, aby zastąpić pozostające w służbie liniowej elektrowozy serii V43, będące dla Węgrów konstrukcją tak rozpoznawalną, jak polskie EU07. V43 prowadzą pociągi z prędkością 120 km/h, pod obowiązującym w kraju napięciem 25kV, 50Hz od połowy lat 60. Duża ich część została zastąpiona Traxxami Bombardiera, ale sporo z nich wciąż prowadzi pociągi lokalne i pospieszne.

Jednocześnie Węgrzy zdają sobie sprawę z kluczowego położenia swojego kraju w komunikacji międzynarodowej i coraz lepszych parametrów szlaków modernizowanych z pieniędzy UE tak w kraju, jak i wśród sąsiadów. Rokrocznie rosną przewozy np. między Budapesztem a Wiedniem, Brnem i Pragą.

Węgrzy chcą, by elektrowozy były wielosystemowe. 90 sztuk ma być gotowych do operowania pod napięciem krajowym, a także pod 15 kV 16,7 Hz (m.in. Niemcy i Austria), kolejnych 25 musi pracować pod napięciem krajowym, w Niemczech i Austrii a także pod 3 kV DC, które funkcjonuje na części terytorium Czech, Słowacji i Włoch, oraz w całej Polsce i w Słowenii. Wszystkie one mają mieć możliwość poruszania się z prędkością 200 km/h i oczywiście mieć na pokładzie urządzenia ETCS.

Zakup pojazdów ma być finansowany z kredytu. MÁV-Start chciałyby zakończyć procedurą poszukiwania dostawcy pojazdów z końcem 2020 roku i otrzymać pierwsze z nich maksymalnie do końca pierwszej połowy 2022. Biorąc pod uwagę skrócenie czasu produkcji u największych europejskich dostawców elektrowozów nawet do roku – jest to możliwe. Należy się spodziewać, że to właśnie najwięksi gracze: Siemens i Bombardier, wystartują w konkursie ofert.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Węgrzy kupili wagony do pociągów międzynarodowych. Wjadą też do Polski

Tabor i technika

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Węgrzy kupili wagony do pociągów międzynarodowych. Wjadą też do Polski

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5