NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Weekendowe problemy kolei

| Michał Szymajda 19.07.2021 5,3k

Weekendowe problemy kolei
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Kilka awarii na krajowej sieci kolejowej, zarówno infrastruktury, jak i taboru, miało spory wpływ na kursowanie pociągów w ostatni weekend. Kilkadziesiąt składów dotarło do stacji przeznaczenia z ponad dwugodzinnym opóźnieniem.
Problemy zaczęły się już w piątek wczesnym rankiem. Jak już informowaliśmy wcześniej, w wyniku podmycia torów wykoleiła się cześć wagonów pod Rybnikiem. Pociągi, w tym składy międzynarodowe z Austrii i Czech, musiały zmienić trasę i do dziś notują spore opóźnienia. PLK zapowiada już, że mocno uszkodzone tory uda się naprawić dopiero z końcem lipca.

Kolejne problemy miały miejsce również w piątek na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociąg spółki PKP Intercity uszkodził pantografy na linii, miała też miejsce usterka sieci trakcyjnej. W wyniku zdarzenia ruch pociągów został wstrzymany. Dopiero po godzinie 23 wznowiono ruch pociągów po jednym torze, wykorzystywano też trasę objazdową przez Częstochowę i Tomaszów Mazowiecki. Za dwa pociągi PKP Intercity uruchomiło zastępczą komunikację autobusową. Obecnie ruch pociągów po CMK odbywa się bez utrudnień, zgodnie z rozkładem jazdy. Przyczyny zdarzenia bada specjalna komisja.

W sobotę rano wiele pociągów odjeżdżało ze stolicy ze sporymi opóźnieniami, natomiast od godziny 17:45 do godz. 18:30, w wyniku awarii taboru SKM na przystanku Warszawa Śródmieście, część pociągów podmiejskich jadących w kierunku stacji Warszawa Wschodnia, kierowane były przez stację Warszawa Centralna. Przy ograniczonej przepustowości linii średnicowej powodowało to opóźnienia także pociągów dalekobieżnych. Jak informuje PKP PLK, w wyniku zdarzenia zmiany w kursowaniu pociągów wynosiły około 30 min.

W weekend na zmiany w kursowaniu pociągów miały także wpływ bardzo niekorzystne warunki atmosferyczne (zwłaszcza na południu Polski), co wpłynęło na zmiany w kursowaniu pociągów – np. trasie Bielsko Biała – Katowice, Bytom – Opole.

– Istotne zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych, jadących przez Warszawski Węzeł Kolejowy dotyczą pociągów relacji Wien Hbf – Gdynia Główna, Praha Hlavni Nadrazi – Warszawa Wschodnia. Zmiany spowodowane są naprawą infrastruktury kolejowej na szlaku między Czerwionką a Leszczynami (po wykolejeniu się dwóch wagonów pociągu relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia). Pociągi PKP Intercity kierowane są trasą zmienioną przez Knurów, co wydłuża czas przejazdu tych składów – napisała Magdalena Janus z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45852)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45852)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5