Społecznicy i lokalni samorządowcy nie ustają w walce o poprawę stanu linii nr 190 i powrót pociągów na trasę pomiędzy Cieszynem a Bielsko-Białą. Powołano specjalną grupę roboczą, odbył się również przejazd techniczny po odcinku.
Apel o reaktywację połączeń na linii kolejowej nr 190 na odcinku Bielsko Biała Główna – Cieszyn po raz pierwszy złożono na początku ubiegłego roku. W odpowiedzi na petycję Michał Borowski, ówczesny prezes Kolei Śląskich wyraził chęć uruchomienia takich połączeń jednak zaznaczył, że aby to nastąpiło niezbędne są inwestycje w poprawę stanu infrastruktury na tej linii.
Od tego czasu presja lokalnych społeczności i samorządowców na PKP PLK, urząd marszałkowski i Koleje Śląskie tylko się wzmaga. Została powołana nawet specjalna grupa robocza, której przedstawiciele spotkali się niedawno z wiceministrem Adamem Zdziebło. Samorządowcy i społecznicy apelują o wpisanie remontu linii 190 na listę Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Jednak w propozycjach województwa tego odcinka nie ma.
Jak informuje "Gazeta Codzienna", w poniedziałek odbyło się kolejne spotkanie w tej sprawie. Tym razem w terenie. Przedstawiciele samorządów z Bielska-Białej i Śląska Cieszyńskiego, Kolei Śląskich i PKP PLK odbyli podróż, aby na własne oczy przekonać się w jakim stanie jest linia. - Dzięki temu mamy większą wiedzę. Po tym dzisiejszej objeździe umówiliśmy się na kolejne spotkanie, w jego trakcie sformułujemy kolejne wnioski i wystąpienia, aby marszałek nie zapomniał o tej linii - podkreśla Piotr Rucki, zastępca burmistrza Skoczowa.
Miłośnicy kolei zwracają uwagę, że aby linia miała rację bytu podróżni ponownie muszą przekonać się do pociągów, których popularności zaszkodziły zawirowania związane ze startem Kolei Śląskich. Warunkiem jest też zwiększenie prędkości szlakowej na linii, a także stworzenie odpowiedniej siatki połączeń. - Po pierwsze: połączenia muszą być tak dobrane żeby ludzie mogli dojechać do szkoły i pracy. Druga sprawa: fajnie byłoby gdyby miasta Cieszyn i Bielsko razem z przewoźnikiem, który operowałby na tej linii, potrafiły stworzyć wspólny bilet, dzięki któremu można byłoby jeździć taką i taką komunikacją - mówi Radosław Mrózek ze Stowarzyszenia Kolej na Śląsk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.