Przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie stanęła pierwsza nowa wiata konkursowa, powstała w partnerstwie publiczno-prywatnym. W sumie firma reklamowa AMS postawi 1580 nowych wiat.
Dzisiaj (27 października) odsłonięto pierwszą tzw. wiatę konkursową na przystanku autobusowym Rondo Daszyńskiego w kierunku Kasprzaka, przy wejściu do stacji II linii metra. Została postawiona w ramach umowy koncesyjnej – jej projekt wyłoniono już w 2006 r. – To jeden z większych przetargów partnerstwa publiczno-prywatnego w kraju. Dzięki naszym wspólnym działaniom uzyskamy 1580 wiat w różnych lokalizacjach w całej Warszawie, co w znakomity sposób przyczyni się do poprawy estetyki przystanków komunikacyjnych i samego miasta, a z drugiej strony bez wątpienia zapewni lepszy komfort dla tych wszystkich, co korzystają z komunikacji miejskiej. Warszawa co dnia zmienia swoje oblicze, staje się coraz piękniejsza – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Partnerem miasta jest firma AMS. Umowa koncesyjna, podpisana w grudniu 2013 r. po długim okresie oczekiwania, obejmuje ustawienie w ciągu trzech lat 1580 wiat. Do końca roku pojawi się w sumie 180 nowych wiat. – To moment symboliczny i historyczny. Przyszło nam trochę na niego czekać. Przez ostatni rok bardzo intensywnie pracowaliśmy nad jej wyglądem, funkcjonalnością i lokalizacjami. Ta wiata jest bardzo nowoczesną. Takiego projektu o takiej skali w Polsce nie było. Wrażenie robi np. szklany dach. Wierzymy, że wiata będzie zmieniała przestrzeń publiczną Warszawy i stanie się charakterystycznym punktem Warszawy – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.
Stosowane będą trzy rodzaje zadaszeń – wszystkie będą miały oczywiście wspólne elementy stylistyczne. Najwięcej będzie prostych wiat seryjnych (955 sztuk). Tzw. wiaty konserwatorskie, które już można spotkać na Trakcie Królewskim czy przy Emilii Plater, będą umieszczane w miejscach szczególnie prestiżowych. W pozostałych ważnych miejscach pojawią się właśnie wiaty konkursowe.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl