Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warmia: Trwa remont linii 223 do Biskupca [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK remontują linię kolejową nr 223 na odcinku od Czerwonki do Biskupca. To efekt porozumienia z firmą Egger, która chce wozić towary koleją. Prace mają zakończyć się w tym roku.

Trwają prace przy remoncie odcinka linii kolejowej nr 223 między Czerwonką a Buskupcem. To efekt porozumienia, zawartego w czerwcu zeszłego roku z firmą Egger, która stawia fabrykę płyt biurowych w Biskupcu i zamierza wykorzystywać kolej do transportu towarów. – Firma buduje bocznicę odgałęziającą się tuż za stacją Biskupiec – informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Egger zobowiązał się wykorzystywać modernizowaną linię kolejową przez okres min. 30 lat.

Roboty obejmują wymianę toru na całym ośmiokilometrowym odcinku. – Przebudowywane są także tory i rozjazdy na stacji Biskupiec. Wymieniana jest nawierzchnia oraz urządzenia srk na przejazdach kolejowo-drogowych. Montowane są urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz świetlne semafory, które zastąpią semafory kształtowe – wskazuje Martyn Janduła.

Przebudowa ma zakończyć się jeszcze w tym roku. – Prace pozwolą na zapewnienie dobrych warunków dla transportu towarów w województwie warmińsko-mazurskim. Po pracach będzie sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością 70 km/h – mówi przedstawiciel PKP PLK.

Prace nie obejmują infrastruktury pasażerskiej na stacji w Biskupcu, choć na peronie pojawiło się nowe oświetlenie dla potrzeb jazd manewrowych. – W toku przygotowań do prac wystąpiliśmy do Przewozów Regionalnych z pytaniem o plany uruchomienia połączeń na odcinku Czerwonka – Biskupiec. Przewoźnik w odpowiedzi nie wyraził zainteresowania uruchomieniem pociągów pasażerskich do Biskupca – informuje Martyn Janduła. Polregio jak dotąd nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące tej linii.

Niewykluczone, że temat modernizacji zapomnianej linii na dalszym wróci w nowej perspektywie finansowej UE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5