Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagony ICE L od Talgo dla Kolei Niemieckich na testach w Polsce! [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dość niespodziewanie dla polskich fanów kolei, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem pojawił się najnowszy skład dla Deutsche Bahn. Wyprodukowała go hiszpańska firma Talgo, będzie kursować w ramach siatki pociągów ICE między Niemcami a Holandią.

Zestaw, który dotarł do Żmigrodu, składa się z aż 21 stosunkowo krótkich wagonów systemu Talgo (w tym dwa sterownicze i restauracyjny). Pomiędzy wagonami zlokalizowane są jednoosiowe wózki. Wiosną tego roku Koleje Niemieckie zdecydowało o rozszerzeniu zamówienia na te pojazdy, które otrzymały oznaczenie ICE L. W związku z tym hiszpańskie Talgo dostarczy łącznie 79 zestawów. Na końcu lub początku każdego z nich znajdzie się lokomotywa, bowiem pociągi będą pracować w systemie push-pull. Lokomotywy do nich, które także buduje Talgo, nie są jeszcze gotowe.

Zestawy Talgo mają podłogę bez stopni, premiera pierwszego z wagonów składów miała miejsce rok temu na targach Innotrans w Berlinie. W pociągach będzie nowy system informujący o zajętości miejsc i bardzo nowoczesna informacja pasażerska. Będą miejsca dla rowerów, bardzo wygodne fotele i szyby wzmacniające sygnał komórkowy. W pociągach będzie polski akcent. W ICE L zamontowano przetwornice statyczne produkowane przez Medcom.

Pierwszą trasą dla nowych składów będzie Berlin – Amsterdam, gdzie obecnie kursują nieco już wysłużone składy wagonowe. Nowe pociągi Talgo rozpędzą się na części tej trasy w Niemczech do 230 km/h. Dzięki temu, a także dzięki multisystemowej lokomotywie (w Niemczech i w Holandii system napięcia jest różny), której nie trzeba będzie zmieniać na granicy, czas przejazdu między Amsterdamem i Berlinem skróci się o pół godziny. Pierwszy kurs z pasażerami zaplanowano na październik 2024. Zestawy, które wejdą do ruchu z pasażerami będą nieco krótsze i będą mieć 17 wagonów. 

W następnej kolejności (prawdopodobnie w 2026 roku) Deutsche Bahn chce ich używać na trasach z Berlina i Hamburga na wyspę Sylt, do Oberstdorfu w Alpach, Wiednia i Kopenhagi. Z czasem zaczną obsługiwać także krajowe relacje. 

Kilka lat temu Talgo testowało już w Żmigrodzie swoje wagony wyprodukowane dla Kolei Rosyjskich

Zdjęcia pociągu w Żmigrodzie możemy zaprezentować dzięki uprzejmości pana Aleksandra Kędzierskiego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij