Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagony ICE L od Talgo dla Kolei Niemieckich na testach w Polsce! [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dość niespodziewanie dla polskich fanów kolei, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem pojawił się najnowszy skład dla Deutsche Bahn. Wyprodukowała go hiszpańska firma Talgo, będzie kursować w ramach siatki pociągów ICE między Niemcami a Holandią.

Zestaw, który dotarł do Żmigrodu, składa się z aż 21 stosunkowo krótkich wagonów systemu Talgo (w tym dwa sterownicze i restauracyjny). Pomiędzy wagonami zlokalizowane są jednoosiowe wózki. Wiosną tego roku Koleje Niemieckie zdecydowało o rozszerzeniu zamówienia na te pojazdy, które otrzymały oznaczenie ICE L. W związku z tym hiszpańskie Talgo dostarczy łącznie 79 zestawów. Na końcu lub początku każdego z nich znajdzie się lokomotywa, bowiem pociągi będą pracować w systemie push-pull. Lokomotywy do nich, które także buduje Talgo, nie są jeszcze gotowe.

Zestawy Talgo mają podłogę bez stopni, premiera pierwszego z wagonów składów miała miejsce rok temu na targach Innotrans w Berlinie. W pociągach będzie nowy system informujący o zajętości miejsc i bardzo nowoczesna informacja pasażerska. Będą miejsca dla rowerów, bardzo wygodne fotele i szyby wzmacniające sygnał komórkowy. W pociągach będzie polski akcent. W ICE L zamontowano przetwornice statyczne produkowane przez Medcom.

Pierwszą trasą dla nowych składów będzie Berlin – Amsterdam, gdzie obecnie kursują nieco już wysłużone składy wagonowe. Nowe pociągi Talgo rozpędzą się na części tej trasy w Niemczech do 230 km/h. Dzięki temu, a także dzięki multisystemowej lokomotywie (w Niemczech i w Holandii system napięcia jest różny), której nie trzeba będzie zmieniać na granicy, czas przejazdu między Amsterdamem i Berlinem skróci się o pół godziny. Pierwszy kurs z pasażerami zaplanowano na październik 2024. Zestawy, które wejdą do ruchu z pasażerami będą nieco krótsze i będą mieć 17 wagonów. 

W następnej kolejności (prawdopodobnie w 2026 roku) Deutsche Bahn chce ich używać na trasach z Berlina i Hamburga na wyspę Sylt, do Oberstdorfu w Alpach, Wiednia i Kopenhagi. Z czasem zaczną obsługiwać także krajowe relacje. 

Kilka lat temu Talgo testowało już w Żmigrodzie swoje wagony wyprodukowane dla Kolei Rosyjskich

Zdjęcia pociągu w Żmigrodzie możemy zaprezentować dzięki uprzejmości pana Aleksandra Kędzierskiego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij