Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
30-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLK
W najbliższych tygodniach zakończą się ostatnie opóźnione prace realizowane w ramach modernizacji linii nr 131 pomiędzy Ruścem Łódzkim a Zduńską Wolą. Zasadnicze roboty sfinalizowano w 2023 r. Do wykonania pozostały jeszcze pewne elementy infrastruktury drogowej, a także uruchomienie lokalnego centrum sterowania.

W zeszłym roku miała zakończyć się modernizacja historycznej Magistrali Węglowej na sporym odcinku przebiegającym przez województwo łódzkie. Prace pomiędzy stacjami Rusiec Łódzki i Zduńska Wola-Karsznice trwają jednak do dziś. Zarządca infrastruktury zapewnia, że są już w końcowej fazie, a cała inwestycja zostanie odebrana w ciągu kilku tygodni.

Największy poślizg na wiadukcie drogowym

– Zasadnicze prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice obejmujące stacje i przystanki Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby i Zduńska Wola-Karsznice oraz szlaki Rusiec Łódzki – Chociw Łaski, Chociw Łaski – Kozuby, Kozuby – Zduńska Wola-Karsznice zakończyły się w 2023 r. – zaznacza przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty trwają natomiast na dwóch obiektach inżynieryjnych. Mowa tu o moście nad Widawką w rejonie Chociwia Łaskiego oraz o budowanym wiadukcie drogowym w miejscowości Kolonia-Zawady.

Na moście zakończyły się już roboty zasadnicze, a PLK pozyskują pozwolenie na użytkowanie obiektu. – Na wiadukcie drogowym roboty wydłużą się natomiast do sierpnia tego roku – zapowiada nasz rozmówca. Wpływ na to miały według inwestora dodatkowe wymagania zgłoszone przez zarządcę drogi. Zmiany względem pierwotnego projektu objęły elementy murów oporowych i konstrukcję obiektu. Do wykonania pozostały jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe.

Za chwilę ruszy zduńskowolski LCS

– Na wcześniejszym etapie inwestycji na harmonogram i tempo prac wpływ miała aktualizacja decyzji środowiskowej w zakresie obiektów inżynieryjnych oraz ekranów akustycznych – tłumaczy opóźnienie przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Wciąż nie zostało uruchomione lokalne centrum sterowania (LCS) Zduńska Wola-Karsznice, które ma przejąć prowadzenie ruchu realizowane dotychczas przez tradycyjne posterunki. Ma ono zacząć pracę już w najbliższych dniach, bo na przełomie lipca i sierpnia. W podobnym czasie sfinalizowane mają zostać roboty budowlane.

Zarządca infrastruktury podkreśla, że stacje i przystanki Zduńska Wola Południowa, Kozuby, Siedlce Łaskie i Chociw Łaski zostały przebudowane w ramach unijnego projektu, którego realizacja zakończyła się w 2023 r., a więc zgodnie z podstawowym harmonogramem perspektywy 2014 – 2020. – Zmodernizowano łącznie 29 km torów i 37 km sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdy – usłyszeliśmy. Dopuszczalna prędkość ruchu pociągów pasażerskich została podniesiona do 140 km/godz., a towarowych – do 120 km/godz.

Końcowe prace w ramach fazowania projektu unijnego

Modernizacja „Węglówki” pomiędzy Ruścem a Zduńską Wolą jest jednak jednym z przedsięwzięć unijnych, w przypadku których zastosowano tzw. fazowanie. Oznacza to, że roboty, które są kontynuowane w 2024 r., będą dofinansowane środkami pochodzącymi z funduszy nowej perspektywy unijnej. – Nie ma zagrożenia utraty środków – podkreśla Rafał Wilgusiak. Wartość przebudowy to ok. 580 mln zł, a wykonawcą inwestycji jest ZUE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij