NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!

| Jakub Madrjas 23.02.2021 980

W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!
Fot. Alfajet777
W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!
W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!
W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!
W Polsce powstała nowa lokomotywa manewrowa na akumulatory!
Grupa Zarmen z Chorzowa stawia właśnie na tory nową, prototypową lokomotywę manewrową na akumulatory. Nowatorski pojazd właśnie zaczyna testy w Instytucie Kolejnictwa.
Zdjęcie nieznanej na polskich torach lokomotywy, wstawianej na tory na stacji Warszawa Rembertów, rozgrzało dziś internautów. "Rynkowi Kolejowemu" udało się ustalić, że chodzi o nową, polską lokomotywę manewrową na akumulatory, opracowaną przez Grupę Zarmen wykonującą usługi budowlane i utrzymania ruchu dla ciężkich zakładów przemysłowych. 

Jak poinformował "RK" Michał Rozmarynowski, inżynier branżowy Zarmenu, pojazd przeszedł już wewnętrzne testy rozruchowe i właśnie zaczyna badania w Instytucie Kolejnictwa potrzebne do uzyskania dopuszczenia do eksploatacji. Być może stanie się to jeszcze w tym roku. Docelowo Zarmen chciałby wybudować lokomotywę autonomiczną – takie rozwiązanie obniżyłoby koszty i poprawiło bezpieczeństwo. Na razie wdrożono pierwszy, niezbędny etap – lokomotywa może być sterowana całkowicie zdalnie, bez maszynisty na pokładzie (choć tradycyjne prowadzenie składu również jest możliwe).

O projekcie Zarmenu po raz pierwszy informowaliśmy w 2015 roku. Jak pisaliśmy, autorskie rozwiązania Grupy Zarmen to m.in. zasilanie całkowicie z baterii litowo-jonowych, podobnych do tych, jakie stosowane są m.in. w samochodach elektrycznych, zdalne (docelowo autonomiczne) sterowanie, czy elektronika która zarządza transferem energii, w tym odzyskiwanej podczas hamowania. Jak pisaliśmy, zautomatyzowane prace manewrowe są już stosowane w Europie, ale w Polsce to pierwszy taki projekt. Uzyskał też dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na drodze konkursu. Zarmen chciał również uzyskać dofinansowanie na w pełni automatyczną i autonomiczną bocznicę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5